Intersindical Valenciana participa al 10é Congrés de LAB

El Sindicat ha reivindicat la importància de l’acció conjunta del sindicalisme combatiu, feminista i ecologista per poder fer front als reptes de la classe treballadora

20 / 06 / 2022 | Intersindical

Una delegació de la Intersindical Valenciana ha estat present al desé Congrés de LAB, sindicat amb destacada representació a Euskal Herria. Per a IV, LAB és un gran referent en la lluita de les treballadores i treballadors en els centres de treball i en l’articulació de la solidaritat internacional.

Prèviament al congrés, ha tingut lloc la conferència amb el títol “Els reptes del sindicalisme de classe a l’actual fase capitalista”, on representants sindicals arribats de diferents territoris de tot el món, hem pogut analitzar el complex context actual i posar en comú propostes per l’acció conjunta. El sistema capitalista, patriarcal i colonial –que es reforça amb el neoliberalisme i el feixisme- requereix una resposta global per part del sindicalisme combatiu internacionalista, des de la realitat concreta de cada territori i amb la mirada posada en totes les opressions que travessen la classe treballadora a tot el planeta.

Valor

La conferència ha reunit 48 representants de territoris de 5 continents (Palestina, Galícia, Xipre, Portugal, Astúries, Cuba, Sàhara, Àustria, Canàries, Panamà, Argentina, Catalunya, Suïssa, Brasil, Còrsega, Martinica, Kanakia, Andalusia, Aragó, França, Nicaragua, Itàlia, Groenlàndia, Irlanda, Guadalupe, Sardenya, Aosta, País Valencià…) En representació de 31 sindicats: Intersindical Valenciana, National Union of Palestinian Workers, New Unions, Confederación Intersindical Galega, PEO, CGTP IN, Corriente Sindical de Izquierda, Central de Trabajadores de Cuba, UGTSario, Left Bloc Austria, Intersindical Canaria, Federación Auténtica de Trabajadores, CTA-Autónoma, Intersindical Catalana, UNIA Ginebra, Central dos Trabalhadores e Trabalhadoras do Brasil, STC, UGTM, USTKE, Intersindical Alternativa de Catalunya, CUT Aragón, CUT Galiza, Sindicato Andaluz de Trabajadores, Central Sandinista de Trabajadores, Unione Sindacale di Base, SIK, Trade Unionists for a New and United Ireland, UGTG, CSS, SAVT, ILCU…

Després de la conferència, ha tingut lloc una reunió de totes les dones de les delegacions sindicals, que hem posat en comú la situació en els diferents territoris i organitzacions. La trobada ha estat la primera de moltes que vindran, ja que s’ha acordat establir una xarxa internacional de dones sindicalistes, amb l’objectiu de reforçar el paper del sindicalisme feminista per la veritable transformació social.