València reuneix els principals sindicats de les factories de cotxes de l’Estat per lluitar contra la retallada de drets

La trobada està organitzada per STM-Intersindical Valenciana de Ford i comptarà amb representants de les fàbriques de Volkswagen, Mercedes, Opel i Citroën

02 / 02 / 2023 | Intersindical

El proper divendres 3 de febrer, en la seu d’Intersindical Valenciana de València, tindrà lloc una trobada del sindicalisme combatiu del sector de l’automoció estatal. L’acte està organitzat pel Sindicat de Treballadors i Treballadors del Metall-Intersindical Valenciana (STM-IV), amb l’objectiu d’enfortir la resposta sindical davant dels reptes que planteja el sector en el futur més proper.

A més de l’STM, segon sindicat amb més representació a Ford Almussafes, participaran organitzacions amb destacada representació en altres empreses del sector, com STOPEL-ISTA (Opel-Figueruelas), LAB (Volkswagen-Landaben i Mercedes-Gasteiz) o CUT Galiza (Citroën- Vigo).

A la trobada, aquestes organitzacions, que mantenen contactes periòdics i comparteixen iniciatives des de fa anys, posaran en comú la situació de cada factoria i debatran sobre quines respostes i iniciatives ha de donar el moviment obrer davant dels reptes que planteja el sector. Reptes que venen donats per la reestructuració vertiginosa que està patint, però també pels atacs brutals als salaris i als drets laborals que les diferents companyies, d’una manera mimètica, intenten imposar a les treballadores i els treballadors.