El dia abans de la declaració d’Oscar Pierre als tribunals, Glovo anuncia que contractarà els seus repartidors.
Al remat, ens preguntem si finalment hi haurà justícia i la imputació acabarà en condemna o, com veiem amb massa freqüència, el capital escaparà de la pena que mereix.
Pierre que, des d’un primer moment, ha incomplert tota la legislació laboral vigent: contractes de treball, conveni col·lectiu, l’Estatut dels Treballadors, fins al punt d’incórrer en un delicte contra els drets dels treballadors.
Diversos tribunals en diferents instàncies i finament el Tribunal Suprem han estat molt clars en les seues sentències: els riders de Glovo són falsos autònoms. Intersindical Valenciana denuncia aquestes pràctiques des de l’any 17 i podem dir amb orgull que vam guanyar el primer juí en tot l’estat. Vam tombar a Deliveroo i Glovo als tribunals. Finalment hem guanyat la lluita sindical contra Glovo.
Fins ara, Glovo havia desoït les sentències i preferia pagar les multes perquè li eixia més barat que contractar els repartidors. Quan teníem un accident, havíem de continuar treballant perquè, si no, no cobràvem. El capitalisme del segle XXI ens està obligant a treballar en les condicions del segle XIX, sense baixes laborals.
Al remat, ens preguntem si finalment hi haurà justícia i la imputació acabarà en condemna o, com veiem amb massa freqüència, el capital escaparà de la pena que mereix.
Com a mínim, sabem que els treballadors i treballadores de Glovo passaran a tenir drets laborals. La lluita sindical dona els seus fruits.