Us informem que, després de rebre una sorprenent convocatòria per al dia de hui,
per part de Direcció dissabte passat, ens feia pensar que el motiu era una
reconsideració de les seues línies roges, i res més lluny de la realitat.
En vista de la falta d'avanç hem aprofitat per a entregar-los novament la proposta (que us adjuntem) amb les nostres demandes per a desbloquejar la situació.
En vista de la falta d’avanç hem aprofitat per a entregar-los novament la proposta (que us adjuntem) amb les nostres demandes per a desbloquejar la situació.
Som conscients de l’atropellament que suposa la resolució de serveis mínims de la Conselleria (85% sobre “el servei programat”), que continuarem denunciant i que no han enviat als convocants.
Queda patent la dificultat que té FGV per a respectar els acords en vigor i per tant a la seua plantilla, a més del menyspreu a les persones usuàries que pateixen aquesta situació.
Per tant, seguim amb les aturades convocades.
València, 17 de març de 2025
Proposta d’acord:
1. Davant la modificació unilateral de les condicions de treballs dels diferents col·lectius, exigim l’abonament de tots els conceptes fixos i variables conforme als gràfics establits amb anterioritat al dia 29-10-2024, atés que la massa salarial corresponent
a l’exercici 2024 ja estava aprovada i en cap cas suposa un increment d’aquesta. De la mateixa manera, seran compensats els possibles excessos de còmput de jornada generats pels canvis de gràfics efectuats de manera unilateral per part de la direcció, amb dies de vacances addicionals a gaudir durant l’any 2025. S’establirà una compensació pels desplaçaments del personal a residència distinta o lloc de treball, mitjançant acord a aquest efecte, de la mateixa manera que s’ha dut a terme en situacions similars passades i presents.
2. Se li computarà a cada agent que es va quedar el dia 29 d’octubre, en l’exercici de les seues funcions, (en estacions, trens o vehicles d’infraestructures d’FGV, dependències, etc.) en zones afectades per la DANA, el temps des que va finalitzar la seua jornada fins que
va finalitzar servei de manera efectiva. S’abonarà tal com està estipulat en la nostra Normativa Laboral i acords en vigor.
3. No s’establirà en cap cas el canvi de gràfics a l’efecte de circulació de festiuo dissabte a laborable sense previ acord amb la RLT. (distints dels dies ja contemplats en la clàusula 13 del XIII conveni o en acords col·lectius ex., 22 de gener). A mode de compensació pel canvi unilateral per part de la direcció del passat 01-01-2025, s’estipula l’abonament d’una clau extrasalarial de 300 €. De no ser viable aquesta
opció, es compensarà amb 3 dies de vacances durant el 2025.
4. La Direcció, en l’àmbit de la seua responsabilitat, revisarà conjuntament amb la representació sindical, i si és el cas, actualitzarà els protocols i plans d’emergència a fi de poder contemplar circumstàncies similars a les que van esdevindre el dia 29 d’octubre. Abans del 31 de maig s’analitzaran els fets ocorreguts el passat 29 d’octubre conjuntament per representants de la Direcció i de totes les direccions de les àrees afectades, així com amb membres representatius dels comités de seguretat en la circulació, de seguretat i salut i de la unitat de Seguretat i Protecció civil i membres representatius del comité d’empresa de València. Per a això es facilitarà els informes oportuns abans de la reunió que es convoque a aquest efecte, amb l’objectiu d’aclarir l’ocorregut i poder establir els canvis oportuns en els protocols vigents. Amb independència d’això, s’establiran canals de comunicació per a avisos relacionats amb situacions d’emergència, que precisaran que la plantilla facilite un mitjà de contacte i de conformitat amb el que s’estableix en la Llei de Protecció de Dades. A aquest efecte, la direcció dissenyarà amb caràcter urgent (posar termini) una cadena de comandament en la qual s’establisquen els responsables per a la confecció i emissió de les comunicacions.
5. La direcció, respecte al contracte d’emergència de manteniment de les línies 4, 6 i 8, es compromet a finalitzar-ho a la major celeritat possible, en tot cas amb data màxima el 30 de juny de 2025, i s’arbitraran els mitjans necessaris (recursos humans, formació i materials) perquè la plantilla assumisca les funcions que es duen a terme per la contracta. La direcció es compromet a donar compliment dels acords en qüestió de plantilla de tots els col·lectius d’FGV a fi d’evitar les vacants i falta de personal constants per a evitar la justificació de les licitacions a empreses privades amb un sobrecost major a les arques públiques.
6. Es crearà un fons extraordinari d’1.500.000 € per a acomptes reintegrables, a fi d’ajudar al personal damnificat per la DANA amb la pèrdua o danys en el seu habitatge habitual o la pèrdua del seu vehicle o estris, amb assignacions individuals de fins a 10.000 €. A
fi d’aclarir la naturalesa d’aquest fons, es considerarà com a préstecs a interés 0. Per a establir els criteris i quantitats a assignar als peticionaris i les fórmules de reintegrament es convocarà a una reunió en el termini de 10 dies des de la signatura d’aquest acord.
I en prova de conformitat amb quant antecedeix, signen el present acord, desconvocant les aturades…
Per la Representació de la Direcció Pel Comité de Vaga