Drets laborals

Vaga a Elaborados Cárnicos Medina

El Comité d’Empresa ha convocat una primera ronda de vaga els dies 11,12,13 i 14 de juny. La vaga començarà a les 4 del matí del dia 11 fins a les 6 del matí del dia 14. En el cas que la direcció de l’empresa no cedisca al que es reivindica hi haurà una segona ronda de vaga els dies 22,23,24 i 25 del mateix mes.

05 / 06 / 2025 | Intersindical

TOTS ELS SINDICATS DONEN SUPORT A LA VAGA EN LES CÀRNIES DE BUNYOL

En el cas que la direcció de l'empresa no cedisca al que es reivindica hi haurà una segona ronda de vaga els dies 22,23,24 i 25 del mateix mes

La vaga afecta a més de 1.300 persones treballadores i és la resposta del comité d’empresa al bloqueig de la direcció d’empresa a les negociacions del IIIr conveni d’empresa que s’ha tractat de negociar des del mes de març.

La direcció de l’empresa ha tractat de dilatar la negociació del conveni col·lectiu d’empresa, primer amb desviar l’atenció en referència a l’absentisme laboral i posteriorment, en lloc de contestar les reivindicacions de la plataforma conjunta del comité d’empresa, es despenja plantejant abandonar el conveni col·lectiu d’empresa i canviar-lo per un acord que comportaria que la direcció de l’empresa tindria a la seua mà aplicar-lo o no amb una possible utilització de l’article 41 (modificació substancial de les condicions de treball) de l’Estatut dels Treballadors.

Les reivindicacions de les treballadores i els treballadors van des d’un increment salarial del 5% amb caràcter retroactiu des de l’u de gener, més una clàusula de revisió salarial amb efectes retroactius si l’IPC supera el 3% en 2025.

En matèria salarial destaca la reivindicació del sistema d’incentius en l’escala centesimal amb una mica més de 500€ mes al rendiment òptim del 133%.

La reivindicació d’una jornada de treball anual de 1738 hores amb 30 minuts per dia treballat considerat de treball efectiu dedicat al “entrepà”.

La reducció a 100 hores la flexibilitat de la jornada anual de treball, amb procediment establit sobre el gaudi de les hores positives.

En la plataforma de la negociació del comité d’empresa s’inclou un sistema de promoció professional transparent i que es corresponga amb les competències dels llocs de treball que s’exerceixen.

També destaca la reivindicació del comité d’empresa en matèria de retribució dels dies en jornada ordinària que coincidisquen com a festius o en hores extraordinàries que coincidisquen amb festius i descans setmanal.




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.