DANA

Mesa informativa de la Conselleria de Sanitat davant les conseqüències de la DANA

Principals conclusions de la reunió celebrada ahir 2 de novembre entre Sanitat i els sindicats amb representació en la mesa de negociació.

03 / 11 / 2024 | Intersindical

-Existeixen punts d’assistència sanitària en tots els municipis.

-S’està efectuant un control proactiu telefònic i domiciliari en el cas que hi haja accessibilitat en:

a) persones amb mobilitat reduïda.
b) embarassades.

-S’ha augmentat la capacitat del SES.

-Tots els hospitals estan funcionant i no estan col·lapsats.

-No hi ha desproveïment de medicaments encara que hi ha hagut problemes d’accessibilitat. S’estan dotant amb farmacioles els centres d’assistència sanitària.

-La població dels Centres de Salut que encara no estan operatius seran derivats a uns altres de la mateixa àrea de salut. Així com el seu personal.

-El personal sanitari voluntari es registrarà en la pàgina web de la conselleria de Sanitat i es contactarà amb ells. Hauran d’identificar-se amb la targeta identificativa, s’organitzarà el transport des dels departaments. Es dotarà de material i l’activitat dels sanitaris voluntaris estarà sota la supervisió del Centre Sanitari que corresponga.

-S’ajustaran els torns i el personal segons les necessitats assistencials.

-Si fora necessari es facilitarà un permís d’accés per a mostrar als cossos i forces de seguretat de l’estat.

-S’habilitaran autobusos perquè el personal sanitari puga accedir al seu lloc de treball, amb punts d’origen i destinació durant un període de temps.

-S’ha protocol·litzat l’assistència en residències garantizadando dietoteràpia i fàrmacs.

-Les farmàcies tenen llibertat horària i es podrà retirar medicació amb només dir el número de DNI.

-Es prolongaran automàticament els tractaments crònics.

-Permeses receptes manuals.

-Les absències de personal d’aquests dies estaran justificades per força major derivada de causes catastròfiques.

-Es facilitarà un comunicat diürn a totes les organitzacions sindicals per a compartir amb les afiliacions respectives.

Aquestes actuacions seran dinàmimques i aniran actualitzant-se a la situació en cada moment.




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.