Intersindical Valenciana ICS exigix càrrega de treball i ocupació estable per a les Factories d’Almussafes i Colònia.
La incertesa laboral i la falta d’inversions clares per part de la direcció de Ford mantenen en suspens a les plantilles europees. Des de STM–Intersindical Valenciana exigim fets i no promeses per a garantir l’ocupació i el futur industrial d’Almussafes.
Representants d’Intersindical Valenciana ICS-STM han visitat la planta de Colònia per a compartir experiències amb les i els companys alemanys i posant en comú els problemes que ens afecten: promeses incomplides, retallades, vulneració de drets, i la mateixa classe treballadora suportant les conseqüències de decisions corporatives preses lluny de les fàbriques.
En Ford Europa, els treballadors de Colònia i Almussafes compartixen una mateixa preocupació: el futur de l’ocupació i l’absència d’un pla real d’inversions. A Alemanya, la plantilla ha passat de 22.000 a 7.500 persones després de successives reestructuracions. I a València, de més de 9.000 en 2015 a poc més de 4.000, amb prop d’un miler en ERTO permanent. I amb tot això, amb l’amenaça d’un altre *ERE per a l’any que ve.
Mentrestant, la direcció continua alimentant la incertesa amb anuncis buits. La plantilla valenciana seguix sotmesa a l’últim conveni que va firmar UGT i l’Empresa, amb els quasi quatre anys de congelació salarial, fruit de l’acord d’electrificació que prometia càrrega de treball.
Però la realitat és clara: cap dels vehicles elèctrics actuals de Ford Puma, Mustang, Explorer, Capri, Tourneo Custom, Courier o Transit Custom— es fabrica a Almussafes.
Una Plantilla que patix una congelació salarial, amb l’IPC publicat a data del mes d’octubre, que es traduia en una pèrdua de poder adquisitiu del 15,95%. I amb esta situació, se’ns demana “paciència” i compromís. És per això, que des de STM denunciem la falta de transparència i reclamem un pla de futur que garantisca ocupació estable i condicions dignes. No es pot continuar jugant amb el manteniment de milers de famílies ni amb el teixit industrial valencià.
Per això, en este VII Congrés d’Intersindical Valenciana, exigim:
• Inversions reals que asseguren el futur de totes les plantes europees .
• Transparència cap a la plantilla i un pla de futur que garantisca una ocupació estable i amb condicions dignes
• Recuperar el poder adquisitiu, tornant a la senda de l’IPC i compensant el 15,95% d’increment salarial no aplicat durant els últims 4 anys per l’incompliment de l’acord de l’electrificació.