CartellLaNostraVeuLaNostraForça

Intersindical Valenciana celebrarà del 19 al 21 de novembre a Alboraia (l’Horta) el seu sisé Congrés sota el lema “Intersindical. La nostra veu. La nostra força”.El nostres Estatuts preveuen que els congressos es facen cada quatre anys. Enguany, per la situació de la pandèmia, ens hem vist obligades i obligats a ajornar-lo en dues ocasions. Des del Secretariat de la Intersindical Valenciana s’ha apostat per fer un congrés presencial, amb totes les garanties sanitàries, per potenciar el debat entre el conjunt de les persones afiliades i també per poder tindre la presència de sindicats, moviments socials i institucions.

En el procés de debat hi haurà dues rodes d’assemblees de persones afiliades, independentment que cada sindicat confederat convoque les reunions que considere per debatre tots els documents presentats. En aquest procés de debat també es triaran les persones delegades que representen a cada sindicat al VI Congrés. Totes les persones afiliades poden participar en el debat i poden ser triades delegades al congrés. Des del Secretariat Confederal de la Intersindical Valenciana fem una crida a la participació per fer un congrés que siga participatiu i representatiu del conjunt dels sindicats i les persones afiliades.
A més, estem preparant diversos debats que seran paral·leles a tots el procés congressual, així com una Conferència Sindical sobre “Els reptes del sindicalisme del segle XXI” que tindrà lloc durant el matí del 19 de novembre. En aquesta participaran els sindicats i les organitzacions convidades al VI Congrés i estarà oberta a totes les persones delegades i afiliades de la Intersindical Valenciana.
La confederació Intersindical Valenciana, que es va constituir el maig de 2002, està formada pel Sindicat de Treballadors i Treballadores de les Administracions i Serveis Públics (STAS); Intersindical Salut; Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV); Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall (STM); Sindicat de Treballadores i Treballadors de la Indústria, Comerç i Serveis (STICS); Sindicat Ferroviari; Col·lectiu Autònom de Treballadors i Treballadores (CAT-PV); Sindicat de Treballadors per la Unitat de Classe (TUC); Organització Sindical Unitària de Treballadors (OSUT); Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades i Intersindical Jove.
La seua implantació al món laboral és de 659 delegades i delegats i, per sectors, té una presència important en les administracions i empreses públiques i en empreses privades, com Ford d’Almussafes, el diari Levante-EMV, El Corte Inglés de València, Cárnicas Medina o centres de treball de l’àmbit privat de comarques, com ara, la Foia de Bunyol, la Plana de Requena - Utiel, la Vall d’Aiora, l’Horta o la Plana.
En el VI Congrés es triaran els membres del Secretariat Confederal, la Comissió de Garanties i Conflictes i de la Comissió de Control Administratiu i es debatran ponències sobre política sindical, organització i estatuts, dones, salut laboral i medi ambient i internacional.
Finalment, des del Secretariat Confederal fem una crida al conjunt de la nostra afiliació, militància, delegades i delegats i simpatitzants a participar en tot el procés de debat congressual i en les activitats paral·leles per fer que la Intersindical Valenciana siga la nostra veu i la nostra força.

Informe del Secretariat: Intersindical, la nostra veu la nostra força