Drets laborals i drets humans en el sistema agroalimentari colombià

Intersindical Solidària junt amb el programa de València Defensa, Intersindical Valenciana i el sindicat colombià SINALTRAINAL han organitzat aquest dilluns 18 de setembre a la seu d’Intersindical Valenciana una xarrada sobre drets humans i sindicalisme a Colòmbia.

19 / 09 / 2023 | Intersindical

Ha participat en la xarrada el líder sindical colombià Abel Rivera Trujillo pertanyent al Sindicat Nacional de Treballadors del Sistema Alimentari (SINALTRAINAL), un sindicat colombià que defensa la sobirania alimentària i combat les polítiques neoliberals i les agressives accions de les multinacionals alimentàries que estan empobrint la vida de les  productores i productors colombians.
La presentació del líder sindical ha estat a càrrec de la portaveu d’ Intersindical Valenciana Beatriu Cardona.

“SINALTRAINAL”, està conformat per Treballadores i Treballadors del sistema agroalimentari i de sectors complementàris  vinculats sota formes diverses de relació laboral o modalitats de treball dependent, independent o autogestionat que treballen en totes les activitats productives relacionades amb aliments de consum animal o humà (des de cultivar fins a comercialitzar passant per envasar) o que treballen en tota activitat relacionada amb els recursos naturals agroalimentaris.

Així mateix el sindicat, en la seua dimensió sociopolítica, participa en activitats, campanyes i accions que defensen la biodiversitat del planeta i les lluites contra totes les formes d’agressió als drets humans.

Intersindical Solidària comparteix i se solidaritza amb aquestes iniciatives del sindicat colombià i ens recorda que el què ocorre en altres llocs i pobles del món ens afecta en primera persona perquè som part d’un sistema global i les lluites han de mantenir aquesta visió global i planetària.