Intersindical Solidària participa al 30é Festival Internacional de Cultura Kurda

L’acte, celebrat als Països Baixos, va servir per reivindicar el poble kurd contra l’ocupació i el genocidi

11 / 01 / 2023 | Intersindical

Milers de persones van participar dissabte al 30è Festival Internacional de Cultura Kurda a Landgraaf, Països Baixos. Participants d’Alemanya, França, Bèlgica, Suïssa, Àustria, Estat espanyol, Itàlia i Anglaterra van assistir a l’esdeveniment sota el lema “Defensar Kurdistan contra l’ocupació i el genocidi - allibereu Abdullah Öcalan”. A la delegació internacionalista, que va participar en els actes, hi havia una representació de la Intersindical Solidària.

Al Festival van intervindre Yüksel Koç i Fatoş Göksungur, els copresidents de l’associació europea KCDK-E i el copresident del KNK (Congrés Nacional del Kurdistan), Ahmet Karamus, que van donar la benvinguda als participants i van reclamar la llibertat d’Abdullah Öcalan. Igualment, van explicar les principals reivindicacions del moviment kurd.

A més, en nom de la delegació internacionalista i de la Iniciativa Freedom for Abdullah Öcalan, Fazela Mahomad del Kurdistán Solidarity Group de Sud-àfrica i Kariane Westrheim, Professora d’Educació a la Universitat de Bergen i Presidenta de la Comissió Cívica de la UE a Turquia (EUTCC), van oferir discursos en els quals emfatitzaren la importància d’Abdullah Öcalan per una solució política a la qüestió kurda.
Durant el Festival van intervindre diversos grups musicals i culturals kurds, es van fer debats i es van exposar llibres i materials relacionats amb la lluita i cultura kurdes.

Intersindical Solidària va aprofitar la seua participació per estrènyer les relacions amb el moviment kurd, visitar la casa kurda de Brussel·les i els estudis de la ràdio i televisió kurdes a Denderleeuw.