Per què hem convocat vaga el 18 de juny?

Des de fa uns mesos Intersindical Valenciana (de la qual formen part STEPV, STAS i Intersindical Salut, entre d’altres) estem treballant amb altres sindicats i amb la Coordinadora Valenciana d’Empleats Públics en Frau de Llei. També en l’àmbit estatal. Fruit d’aquest treball s’han convocat diverses accions conjuntament, com la manifestació el passat 19 de març a València o la del 22 de maig a Madrid.

Es reclama una solució satisfactòria al personal temporal i interí, que es troba en una situació de frau de llei reconeguda pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea. I aquesta solució no passa per convocar oposicions massives, que no avalen les sentències europees, sinó per altres vies que garantisquen la consolidació d’aquest personal i no suposen l’exclusió de ningú dels llocs de treball.

Alhora, les sentències europees estan demanant al govern espanyol que determine la sanció, exemplar i dissuasòria perquè les administracions públiques no continuen cometent el frau de llei en la concatenació de nomenaments de manera indefinida. La resposta del Ministre d’Administracions Públiques, Miquel Iceta a aquesta qüestió és la que ha desencadenat la convocatòria de la vaga del 18 de juny, perquè la seua proposta no sanciona l’administració, sinó el personal interí i la ciutadania (més detalls de la proposta en aquest enllaç).

D’altra banda, la proposta del Ministre continua vinculant les ofertes públiques d’ocupació a la taxa de reposició, amb la qual cosa les administracions tenen llibertat absoluta per decidir quantes i quines places s'inclouen a les ofertes d'ocupació, quines persones seran cessades o no en passar tres anys d'interinitat i, en definitiva, per aplicar polítiques de desmantellament dels serveis públics.

Per què el dia 18 de juny?

La proposta del ministre Iceta es va fer pública el dia 24 de maig, en la Mesa General de la Funció Pública i ha precipitat la convocatòria d’aquesta vaga. Sembla que el ministre té pressa en tramitar la proposta a les Corts i que s’aplique el més prompte possible.

La data es va consensuar en les reunions dels sindicats amb la Coordinadora de personal interí sent conscients que en alguns sectors no és un bon moment, com en educació, per exemple, en què estem immersos en un procés d’oposicions i davant el tancament del curs. Però no hi havia molt més marge per fixar una data.

Qui està convocat a la vaga?

La vaga és estatal per al conjunt de la funció pública. Al País Valencià està convocat tot el personal públic i laboral de totes les administracions públiques (funció pública, educació, justícia, sanitat, ajuntaments, etc.), siga interí, laboral, estatutari o funcionari de carrera, perquè la proposta del ministre Iceta no afecta en exclusiva el personal interí, sinó també el conjunt dels serveis públics, ja que s’atreveixen a deixar sense cobrir places ocupades durant tres anys per personal interí. La feina que es deixe de fer repercutirà necessàriament sobre els companys i companyes d’eixe servei concret. I també ho pagarà la ciutadania que tindrà menys personal per a ser atesa.

Quines accions es convocaran durant la jornada de vaga?

S’estan preparant concentracions pel matí i manifestacions per la vesprada a les ciutats d’Alacant, València i Castelló. Per tant, serà una jornada de lluita que s’ha de visibilitzar en els carrers i que ha de comptar amb el màxim de participació possible. Us animem a acudir a les mobilitzacions!!!!

Què puc fer per contribuir a la vaga?

Convoca una assemblea en el teu centre de treball i explica els motius de la convocatòria de la vaga i anima els teus companys i companyes a participar-hi. També pots posar-te en contacte amb les persones permanents del sindicat perquè acudisquen també a l’assemblea. Les persones permanents estan visitant els centres de treball, però tenim poc de temps per fer assemblees i hi ha molts centres de treball. Intentarem acudir on ens ho demanen.

Si necessites contactar amb el Sindicat, en la pàgina web tens tots els telèfons i adreces que necessites. Entra al web del teu sindicat (STEPV, STAS o Intersindical Salut) i telefona’ns o envia’ns un correu electrònic.

Cartell de la vaga del 18 de juny

Descarrega't el cartell de la vaga

Mobilitza't a València
Mobilitza't a Alacant