El Director General de Qualitat Democràtica i la presidenta de la Plataforma de Familiars de Fosses de Paterna inauguren una exposició sobre memòria democràtica a la seu d’Intersindical Valenciana

15 / 04 / 2021 | Xema Sánchez Alcón

Intersindical Valenciana ha inaugurat hui, dijous 15 d’abril, a la seu del sindicat,  una exposició sobre Memòria Democràtica titulada “El Silencio roto”.

La protagonista d’aquesta exposició és la Plataforma d’Associacions de Familiars de la Fosses Comunes de Paterna. Aquesta plataforma ha trencat el silenci -d’ací naix el nom de la exposició-, enfrontant-se a la barbàrie del franquisme i rescatant la memòria de les 2.238 persones assassinades per la dictadura en l’anomenada “Paredón de Espanya”.
Amparo Belmonte Orts, Presidenta de la Plataforma, ha sigut l’encarregada d’inaugurar l’exposició al costat del Director General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l’Autogovern, Iñaki Pérez Rico.

Intersindical Valenciana, a través de l’àrea d’Intersindical Cultura vol, en aquest mes d’abril republicà, recordar la memòria de les víctimes del franquisme i recordar que valors com la llibertat, la solidaritat o la igualtat continuen sent més necessaris que mai.