Cercle de Kultura i diversitat

Jo sóc del Cercle de Kultura i Logodiversitat

12 / 12 / 2019 | Xema Sánchez Alcón

T’abelleix participar en una experiència de Kultura i Diversitat Lingüística que promou el nostre sindicat?

la Intersindical Valenciana es caracteritza, entre altres coses, per la defensa de la nostra llengua però també de totes les llengües i cultures minoritàries i minoritzades que els discursos dominants silencien.
El Sindicat a través de l’àrea d’Intersindical Cultural s’ha reunit hui amb un grup d’entitats culturals a fi de crear un Cercle de Kultura i Diversitat Lingüística (Logodiversitat i Ecologia de les Llengües) per donar visibilitat i potenciar aquelles llengües minoritàries que, procedents de cultures diverses, conviuen amb nosaltres al País Valencià.
Les entitats que s’han reunit representen a la cultura gitana a través de la seua llengua el romaní, a la cultura saharaui a través de la seua llengua el hassani, a la cultura senegalesa a través de la seua llengua el wolof, a la cultura sefardita a través de la seua llengua el sefardita, a la cultura indígena peruana a través de la seua llengua el quítxua i, per descomptat, a la cultura valenciana a través de la nostra llengua, el valencià.
Les diferents entitats s’han conegut, han constituït aquesta assemblea cultural i han plantejat activitats conjuntes per a l’any 2020 amb la coordinació d’Intersindical Cultura. Han elaborat també un comunicat conjunt que, en el pròxims dies, se difondrà per les xarxes socials en les sis llengües que hem començat aquesta il•lusionant aventura cultural.
En el marc del reconeixement de l’ONU tant a la diversitat cultural com a la lingüística aquesta assemblea Cívica de Llengües Vives, Diverses i Minoritàries que hui hem constituït, vol posar en valor aquestes llengües a través de la poesia i de la música amb el compromís d’elaborar un programa d’activitats conjuntes on aquesta “logodiversitat” siga un impuls per potenciar aquestes llegües quasi invisibilitzades en la nostra societat.
El sindicat entén que aquesta és la línia a seguir, potenciar un treball de col•laboració i cooperació, que és necessari per a impulsar iniciatives on la Intersindical arreplegue les veus silenciades de la societat civil que, en el terreny de les llengües, només s’alimenta del discurs dominant de les llengües majoritàries. Respectant el valor de qualsevol llengua, siga majoritària o minoritària, la nostra opció és la defensa dels valors d’aquestes últimes, llengües vives del món que estan al nostre costat sense que a penes les percebem.

Convidem a tota la nostra afiliació i ciutadania en general perquè s’apunten a aquest nou “cercle kultural” del sindicat i ser informades del calendari de programació i les activitats que plantegem des de l’àrea d’Intersindical Cultura. Per a més informació cal entrar en la web d’Intersindical Cultura o bé en el Facebook de l’àrea.
També pots escriure a aquesta adreça de correu per a rebre d’una manera personalitzada les propostes del cercle kultural:
T’animes a participar en aquesta experiència cultural?
No et pots perdre escoltar de viva veu la paraula poètica d’aquestes cultures del món acompanyades dels seus instruments musicals originals!
Apunta’t a la logodiversitat!