Presentacions de llibres

Un llibre sobre l’educació concertada i privada al País Valencià

El 8 de novembre s’ha presentat a la seu del sindicat de València el llibre: “El negoci de les aules”.

09 / 11 / 2023 | Intersindical

Hem assistit a un interessant debat sobre EDUCACIÓ a càrrec del nostre company MARC CANDELA, de la nostra companya LOLA NAVARRO i del periodista MOISÈS PÉREZ, el periodista que ha escrit el llibre, una recerca on s’investiga la xarxa d’interessos ideològics i vincles econòmics de l’educació concertada i privada del País
Valencià.

El negoci de les aules. L’ensenyament privat i concertat al País Valencià, del periodista Moisés Pérez, és un llibre resultat d’una beca de periodisme d’investigació Josep Torrent, iniciativa en col·laboració de la Unió de Periodistes Valencians i el Magnànim, amb un jurat format pel professor Guillermo López i els periodistes Violeta Tena i Lucas Marco. S’analitzen els interessos econòmics i ideològics de la xarxa concertada-privada de l’ensenyament al País Valencià. Al llibre es fa un relat, centrant-se en els 20 anys dels governs del PP i els vuit dels governs del Botànic, de com ha estat el xoc polític. L’autor planteja un debat necessari de l’entramat de l’ensenyament privat-concertat: qui és qui a la xarxa educativa concertada i privada; quins interessos econòmics tenen, quines són les connexions polítiques, les relacions amb el poder, la seua capacitat d’influència, etc. En aquesta recerca periodística, els lectors tenen l’oportunitat de fer un viatge a través d’una teranyina que va ser beneficiada en detriment de l’escola pública.
Moisés Pérez Pascual (Muro d’Alcoi, 1993) és periodista al setmanari El Temps, on ha destacat per abordar temàtiques actuals com ara l’univers de l’extrema dreta, els drets lingüístics, les lluites pel territori, el joc polític valencià o els interessos empresarials rere les privatitzacions dels serveis públics. Abans ha escrit a l’edició valenciana del periòdic digital eldiario.es, el periòdic El Mundo i ha col·laborat en la revista digital CTXT.es. També ha exercit d’analista de l’actualitat a la ràdio i la televisió pública valenciana À Punt.