8M 2023: actes organitzats al País Valencià

Ací podeu consultar alguns dels actes convocats amb motiu del 8M. En aquells que siguen presencials, consulteu si cal fer inscripció prèvia. Per totes!

24 / 02 / 2023 | Intersindical

Aquest web està en constant construcció: si voleu que afegim algun acte, envieu un email a .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic)

01/03

17:00 h: Jornada I de III en torn al 8M: “Somos Mujeres”. Valencia Acull, carrer Alcúdia de Crespins, 9, València.

19:00 h: Entrega de premis del concurs de fotografia i homenantge pel centenari del seu naixement a Gloria Fuertes per part del grup de teatre d’Antígona. Antígona Associació de Dones.

02/03

17:00 h: Jornada II de III en torn al 8M: “Cartelería”. Valencia Acull, carrer Alcúdia de Crespins, 9, València.

03/03

18:30 h: Col.loqui: Com afecta la pèrdua de competències en matèria d’atenció integral a víctimes de violència de gènere en els nostres municipis?. Port de Sagunt.

19:00 h: Cicle de cinema: La maternal, Lloc: IVAM CADA ALCOI (c/Rigobert Albors, 8 – Alcoi). Col·lectiu 8 DE MARÇ

06/03

17:00 h: Jornada III de III en torn al 8M: “Tejiendo afectos”. Valencia Acull, carrer Alcúdia de Crespins, 9, València.

18:30 h: Projecció de la pel•lícula “LES SUFRAGISTES (2015)”. Casa de la Cultura del Port de Sagunt. Associació Cultural Nautilus i Regidoria d’Igualtat.

07/03

11:00 a 13:00 h: Video-Forum: XII Jornades Coeducació Documental: Shes Beautiful When Shes Angry (2014). Facultat de Filosofía i Ciències de l’Educació.

19:00 h: CONCERT: CANÇONS DE DONA I TERRA, a càrrec de la cantautora Eva Gómez. Sala d’Actes del Centre de Formació de Persones Adultes Miguel Hernández. Activitat dirigida a l’alumnat del Centre de FPA. Lloc: Sala d’Actes del Centre de Formació de Persones Adultes Miguel Hernández.

08/03

10:30 h: Les Dones velles som part de la societat: al carrer Xàtiva davant de l’estació del Nord. “Soc vella, pense, desitge, no soc un trasto per a deixar en un racó. ¡¡¡VULL DIVERTIR-ME!!!”. Comissió Feminista de Cures 8M de València.

12:00 h: Vaga estudiantil feminista: El capitalisme és violència contra les dones: manifestacions en diferents localitats del País Valencià:

Castelló: Plaça Independència (La Farola)
      València: Facultat d’Història (Blasco Ibáñez)
      Alacant: Escales del Jorge Juan
      Elx: Las Chimeneas

13:30 h: Dinar SÒRIC: Restaurant “El Pilar”, Ontinyent.

17:30 i 18:00 h: Cor DONA VEU Concert Participatiu amb l’actuació d’un cor de 100 dones amb cançons reivindicatives feministes. A les escales del Mercat Central de València enfront de la Llotja

18:30 h: Concentració i Manifestació a Sagunt: eixida des de la Tinència d’Alcaldia del Port de Sagunt. Organitza: Coordinadora Feminista del Camp de Morvedre.

18:30 h:Abans de la manifestació a València: Acció col.lectiva de solidaritat amb les dones iranianes: Tisorada al patriarcat a la plaça Porta de la Mar. Convocatòria de totes les dones a participar en l’acció en solidaritat amb les dones iranianes, a una gran resposta feminista de totes les valencianes per a tallar-nos els cabells en senyal de denúncia per l’assassinat de Mahsa Amini i totes les dones que estan sent brutalment reprimides i/o assassinades pel règim iranià.

19:00 h: MANIFESTACIÓ A VALÈNCIA: Feminisme, justícia, igualtat i drets per a les dones. La marxa eixirà de la Plaça Porta de la Mar i passarà per carrer Colom, carrer Xàtiva, Marqués de Sotelo, Plaça del Ajuntament, carrer San vicent i Plaça de la Reina on tindrà lloc la lectura del manifest (amb traducció al llenguatge de signes). Lloc de trobada de la Intersindical Valenciana a les 18:30 h al carrer Cerdà Tallada, cantó amb el carrer Colom, per a seguir la marxa.

18:30 h: MANIFESTACIÓ A CASTELLÓ: Feminisme, justícia, igualtat i drets per a les dones. La marxa eixirà de la Plaça de les Aules per Sant Lluís, Clavé, Arrufat Alonso, Ronda Magdalena, Saragossa, Rei En Jaume, Ruiz Zorrilla, Enmig, Colon fins a la Plaça Major on tindrà lloc la lectura del manifest. Lloc de trobada de la Intersindical Valenciana a les 18:15 h a la cantonada de l’església de Sang per a seguir la marxa.

19:00 h: MANIFESTACIÓ A ALACANT: En defensa constante de las mujeres con derechos. La marxa eixirà de las escalinatas de Jorge Juan.

18:30 h: MANIFESTACIÓ A GANDIA: Centre Social Beniopa.

19:00 h: MANIFESTACIÓ O ONTINYENT: Plaça de Santo Domingo.

19:00 h: MANIFESTACIÓ A XÀTIVA: Casa de la Dona.

09/03

19:00 h: REPRESENTACIÓ TEATRAL: “MALETAS DE TIERRA”. Plaça Layana, Bunyol.

19:00 h: CLUB DE LECTURA I COQUES amb el llibre “VIURE PERILLO- SAMENT” de Gemma Pasqual, recull de contes que homenatja les dones lliures i de mirada esmolada, i especialment les escriptores i artistes, de totes les èpoques i condicions. Cal confirmar assistència a .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic). Centre Cultural Mario Monreal de Sagunt (Aula 2). Organitza: Aviva Sagunt, Agència de Promoció del Valencià i Biblioteques de Sagunt.

10/03:

12:00 h: REPRESENTACIÓ TEATRAL: “LA FINESTRA” a càrrec de BAMBANT TEATRE. Activitat dirigida a l’alumnat dels Centres de Secundària de Sagunt.Casa de Cultura del Port de Sagunt.

18:00 h: Inauguració del nou local amb la convidada Maria Such Palomares, Directora General de l’ Institut Valenciá de les Dones i per la Igualdat de Gènere. Després, l’actuació de la companyia de pallasses “La Mar Sala”. Carrer Secretari Molins, 24. Col.lectiu de Dones Feministes de Montcada.

19:00 h: Cicle de cinema: A las mujeres de España. María Lejárraga, Lloc: IVAM CADA ALCOI (c/Rigobert Albors, 8 – Alcoi). Col·lectiu 8 DE MARÇ

11/03

10:00 h: Caminata per les antigues fàbriques de paper a la plaça del Poble on al finalitzar el recorregut s’inaugurarà el mural en honor a les dones papereres. Bunyol.

17:00 h: Xarrada “Llei de garantia integral de la llibertat sexual”, més coneguda com la llei del “SOLS SÍ ÉS SÍ” a càrrec d’Anna Oliver a la casa de la cultura d’Alfarrasí.Col.lectiu de Dones Malva de la Vall d’Albaida.

16/03

19:00 h: Morir tranquil.la: Bebés i mares furtades a terres valencianes. Saló d’actes del centre social Real Blanc, Concentaina.

17/03

19:00 h: Cicle de cinema: Petite Maman, Lloc: IVAM CADA ALCOI (c/Rigobert Albors, 8 – Alcoi). Col·lectiu 8 DE MARÇ

21/03

18:30 h: Presentació del llibre: Historia de las mujeres y del feminismo 1945. Facultat de Filosofía i Ciències de l’Educació.

24/03

18:30 h: PRESENTACIÓ DEL LLIBRE: “L’ESTIU DELS SILENCIS”, a càrrec de la seua autora, Marta Rosell Talens. Espai Arqueològic Via del Pòrtic, plaça Antiga Moreria, 9 a Sagunt.

19:00 h: Representació La casa de Bernarda Alba. Grup Siete aguas teatro. Sala El Mercado, Bunyol.

25/03

Encuentro de Mujeres. Projecció de la película i dinar de germandat (reserves al 649364657). Bunyol.

26/03

12:00 h: Concentració contra totes les violències masclistes cap a les dones, com tots els últims diumenges de mes, a la Mediterrànea.

31/03

19:00 h: Cicle de cinema: Las cartas perdidas, Lloc: IVAM CADA ALCOI (c/Rigobert Albors, 8 – Alcoi). Col·lectiu 8 DE MARÇ

01/04

10:00 h: Taller d’autocura/autodefensa corporal a càrrec de Saioa Hernández Castro. Inscripció prèvia: .(JavaScript ha d'estar habilitat per veure aquesta adreça de correu electrònic) a les dependències Municipals de l’Àrea d’Igualtat de Sagunt