Concentracions contra la retallada dels PGE per la violència masclista

16 / 05 / 2018 | Intersindical

L’Àrea de les Dones de la Intersindical Valenciana dóna suport a les concentracions convocades pel moviment feminista

El Pacte Estatal contra la Violència de Gènere ha estat una autèntica decepció. En primer lloc, perquè la seua redacció no ha sigut participativa i els col·lectius feministes no han tingut el paper que els correspon (contràriament al que ha passat amb el Pacte Valencià). En segon lloc, perquè el pressupost inicial eren 1000 milions d’euros per a 5 anys, repartits en 200 cada any: una xifra clarament insuficient tenint en compte la magnitud del problema i els arrels profunds que té el masclisme en la nostra societat. En tercer lloc, perquè gran part de les mesures del Pacte s’han congelat. I, per si tot açò no fóra suficient, s’han retallat 120 dels 200 milions que s’havien d’invertir en 2018.

Davant d’aquesta retallada sobre un pressupost ja irrisori, cal una resposta contundent de la ciutadania. Hui n’hi ha convocades centenars de concentracions en tot l’estat per tal de denunciar el robatori que han patit les necessàries polítiques per lluitar contra la violència masclista. Està claríssim que 200 milions a l’any són insuficients, però 80 milions són una autèntica burla.

Cap agressió sense resposta!