19 de juny 2021, dia internacional contra la violència sexual als conflictes

Intersindical Dones denunciem que les dones i els seus cossos formen part del camp de batalla i del botí de guerra

Protestes en Colòmbia per les agressions sexuals comeses per part de la policia
24 / 06 / 2021 | Intersindical

Faruk Doru, representant del Partit Democràtic dels Pobles (HDP) per a l’estat espanyol i del moviment kurd, ha visitat la ciutat de València, convidat per la Intersindical Valenciana, per mantenir contactes amb diverses institucions, partits polítics i entitats valencianes.

La visita de Faruk Doru ha servit per denunciar la situació que travessa Turquia, de vulneració dels drets humans i de repressió sistemàtica contra els pobles, dirigents polítics - diputades i diputats, alcaldesses i alcaldes ...-, activistes socials, sindicalistes, periodistes o mitjans de comunicació, que s’ha agreujat amb la petició d’il·legalització de l’HDP, tercer partit en representació al país, i demanar el suport polític i social per acabar amb la situació actual, així com demanar ajuda per als diferents pobles que estan patint la situació de conflicte a la regió.

El representant kurd ha mantingut contactes amb la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica. Rosa Pérez Garijo; l’Alcalde València. Joan Ribó; el secretari autonòmic de la Vicepresidència Primera, Iván Castañon i amb el Secretari Autonòmic per a la Unió Europea i les Relacions Externes. Joan Calabuig.

També s’ha reunit amb dirigents de partits polítics com Josep Barberà, president d’ERPV; José Muñoz, secretari d’organització del PSPV; el diputat de Compromís Josep Nadal i amb la portaveu parlamentària d’Unides Podem, Pilar Lima.

A més ha mantingut contactes amb representants de moviments i plataformes socials valencianes com el Comitè Valencià de Solidaritat amb el Kurdistan, Decidim, CEAR-PV o CEDSALA, entre d’altres, i amb una representació de la Intersindical Valenciana que ha actuat com a amfitriona.

Durant la visita s’ha evidenciat el suport que el poble kurd té al País Valencià i s’han posat les bases perquè la solidaritat i les relacions entre el representant kurd i les institucions, partits polítics i entitats valencianes siguin fluides i efectives.