{/exp:channel:entries}

Assassinat execrable

Execució sumària de militants kurdes en ple centre de París, quan elles no complien sinó el seu deure com a ciutadanes del món: lluitar per un futur millor i un tractament d’igualtat del poble kurd en els seus estats respectius.

11 / 01 / 2013 | Vicent Mauri

La Xarxa Mundial pels Drets Col·lectius dels Pobles (XMDCP), de la que forma part la Intersindical Valenciana, i el CIEMEN se solidaritzen amb el poble kurd, que ha patit i pateix encara tractaments d’excepció, racistes i discriminatoris, sigui de l’estat turc, iraquià, sirià o iranià, i condemnen fermament aquest crim.

En el moment d’escriure aquestes línies, no podem comunicar què ha passat realment amb les nostres germanes kurdes, però ja sa sap que no hi ha fum sense foc: aquestes militants han treballat durant molt de temps a l’ombra perquè aquest procés de negociacions per a la pau entre el PKK i l’Estat turc comencés el 2010, a fi que la pau pugui regnar al Kurdistan i que s’acabin les hostilitats i els arrestos massius i, la major part dels cops, injustificables contra els militants kurds.

Subratllem que aquestes execucions, que ens recorden pràctiques d’una altra època, marquen un precedent en la història de la resistència pacífica i política de la diàspora kurda a Europa, i que aquest acte covard i bàrbar contra dones civils desarmades i indefenses ha estat comès pels enemics de la pau al Kurdistan, aquest crim es una provocació sense sentit en contra del PKK qui treballa per la pau.

Tots els pobles membres de la XMDCP reconeixen bé aquestes empremtes, donat que força militants han estat executats sense avís, precisament en algunes capitals europees.

La Xarxa Mundial pels Drets Col·lectius dels Pobles (XMDCP) i el CIEMEN iniciara amb la participació de tots els actors que ho desitgin un seguiment i incidència internacional del proces de pau i democràtic al Kurdistan, ben atenta al reconeixement i respecte dels drets col·lectius del poble Kurd

Restem atents als resultats de la investigació perquè aquest crim contra la democràcia, el lliure pensament i el dret a l’autodeterminació de tots els pobles que hi aspiren no quedi impune.

Descanseu en pau, Rojbine, Sekina i Leila.