Conferència de la Joventut Àrab d’Alliberament i Dignitat a Tunísia

Intersindical Valenciana ha estat convidada a participar en l’esdeveniment. Adjuntem la salutació del sindicat.

26 / 12 / 2012 | Intersindical

El Moviment de Joves Palestins (PYM) ha organitzat la primera Conferència de la Joventut Àrab d’Alliberament i Dignitat, els dies 27 desembre fins 30 desembre 2012. La conferència tindrà lloc a Tunísia, i el seu objectiu és reunir als participants al voltant de la lluita per l’alliberament àrab i l’alliberament de Palestina.

Companyes i companys de la joventut palestina,

En nom de les dones i els homes de la Intersindical Valenciana volem traslladar un fraternal salutació.

El nostre sindicat és una confederació sindical de classe, assembleària i autònoma que té la seva implantació al País Valencià. A més, formem part de la Confederació Intersindical de l’estat espanyol i de diverses plataformes sindicals i socials de diversos àmbits nacional, estatal i internacionals. Per nosaltres és molt important el treball de suport, solidaritat i cooperació que realitzem amb les organitzacions populars, especialment dels pobles oprimits i empobrits del món. En aquest sentit considerem molt important poder establir un treball conjunt amb el Moviment de Joves Palestins.

A l’estat espanyol, com al sud d’Europa, estem assistint a l’aplicació de les polítiques neoliberals que estan destruint els drets socials, laborals i econòmics de les treballadores i treballadors i del conjunt de la població. Estem retrocedint a èpoques passades quan no hi havia drets per ningú. Sota l’excusa de la crisi s’està procedint a desmantellar l’estat de benestar. El 99% de la població veu com se’ls arrabassen els salaris, les pensions o els habitatges. Els joves no tenen futur, estan en atur o han d’emigrar per trobar feina. Les dones són un altre dels col · lectius que retrocedeix en els seus drets. Les persones migrants pateixen doblement la crisi pel fet de ser migrants i treballadors, moltes d’elles han de tornar als seus països d’origen .... I tot perquè l’1% de la població, els capitalistes i banquers de sempre, obtinguin grans beneficis.

Davant aquesta situació, el moviment sindical, les organitzacions populars, la població està lluitant per fer front a aquestes polítiques. En els dos últims anys s’han convocat tres vagues generals, desenes de vagues sectorials, centenars de manifestacions i accions de protesta ... Des del nostre sindicat, considerem que cal construir una alternativa sindical, social i política que force al govern espanyol a rectificar o convocar noves eleccions. No consentirem que siga el poble qui pague els efectes d’una crisi que no hem generat.

Companys i companyes del Moviment de Joves Palestins, el nostre sindicat veu amb simpatia la conferència de la joventut àrab per l’alliberament i la dignitat que celebreu a Tunísia. Una trobada que té com a objectiu establir vincles i aliances per a la lluita per l’alliberament de Palestina de la dominació colonial que pateix. Per això, esperem que les conclusions de la trobada servesquen per establir les bases per aconseguir-ho.

Intersindical Valenciana considera important per a l’alliberament de la vostra pàtria, l’existència d’un moviment independent, pluralista i popular que aglutine als joves palestins a Palestina i a l’exili a tot el món com a resultat de la contínua colonització sionista i l’ocupació. El paper actiu de la joventut palestina a la resistència i lluita per l’alliberament és fonamental per fer front al sionisme i a la passivitat de la comunitat internacional.

La recent declaració de les Nacions Unides és un pas més, però totalment insuficient, per aconseguir una Palestina Lliure i el retorn del poble palestí a la seva terra. La comunitat internacional és responsable de la situació que esteu patint, no fa passos ferms que obliguen el govern sionista a complir amb la legalitat internacional i impedir el genocidi de la població palestina. Per això, com hem dit, considerem que el recent reconeixement de les Nacions Unides és insuficient en no anar acompanyat d’una veritable acció política internacional contra el govern d’Israel.

Companys i companys, us animem a continuar en la lluita per l’alliberament social i nacional del vostre poble, amb el qual mantenim profunds llaços d’amistat. Sabeu que podeu comptar amb nosaltres per tot el que considereu.

Amics i amigues, esperem poder visitar aviat en una Palestina Lliure.

Visca el moviment de joves palestins
Visca la lluita del poble palestí
Visca Palestina Lliure

Fins al Retorn i Alliberament,