Gravataí i Porto Alegre acolliran el Fòrum social Mundial d’Educació “Justícia social i ambiental”

L’FME es realitzarà conjuntament amb el Fòrum Social Mundial que amb el mateix tema treballarà per a preparar la Cimera dels Pobles Rio +20.

03 / 09 / 2011 | Intersindical

La darrera setmana de Gener de 2012 se celebrarà en la regió metropolitana del Porto Alegre el Fòrum Social Temàtic “Justícia Social i Ambiental” (FSTJSA). Aquest Fòrum és una resposta a la crida de la Societat Civil Brasilera per a Rio+20, un conjunt de xarxes i organitzacions no-governamentals i moviments socials brasilers de diferents àrees d’actuació, que inclou ambientalistes, treballadores/s rurals i urbans, joves, moviments populars, emprenedores/s de l’economia solidària, creada per a la construcció del procés que culminarà al juny de 2012 en la Cimera dels Pobles per al Desenvolupament Sostenible – Rio+20, que serà paral·lela de la Conferència de l’ONU sobre el Desenvolupament Sostenible – UNCSD 2012, també anomenada Rio+20.

El Fòrum Mundial d’Educació (FME), que es va iniciar en Porto Alegre en 2011 i és part del procés del Fòrum Social Mundial (FSM) ha considerat també la necessitat de celebrar conjuntament una edició del FME amb la mateixa temàtica des de l’àmbit educatiu. Aquesta edició se celebrarà en les mateixes dates que el FSM en la ciutat de Gravataí i en Porto Alegre.
L’FME s’ha anat constituint en un ampli espai per a l’articulació d’iniciatives socials, el desenvolupament de pensament crític i la construcció d’alternatives a l’ordre neoliberal, sota el comú convenciment que “Un Altre Món és Possible”. Es tracta d’un espai obert de trobada per a l’aprofundiment de la reflexió, el debat democràtic d’idees, la formulació de propostes, l’intercanvi lliure d’experiències i l’articulació per a les accions d’organitzacions i moviments socials que s’oposen al neoliberalisme, al domini del món pel capital i per qualsevol forma d’imperialisme. Des de la seva primera edició, està obstinat en la construcció d’una altra educació per a un altre món possible, centrada en l’ésser humà i per la justícia social i ambiental.
L’objectiu d’aquesta edició temàtica serà fer possible un ampli debat i l’elaboració d’alternatives, en el qual participin els diferents sectors socials de la comunitat educativa i els quals es relacionin amb ella, amb la finalitat d’incloure el màxim de perspectives i situar l’educació per a aquest avanç cap a una societat més justa i sostenible, com a una prioritat i responsabilitat de tota la societat.
Aquesta proposta que suposa pensar estratègicament sobre els desafiaments ètics, científics i polítics, amb les organitzacions de la societat civil, els parlaments i els governs, les empreses, els pobles, per la sostenibilitat de la vida i el planeta, haurà també de sistematizar els temes i els problemes sobre la sostenibilitat que requereixen anàlisi, debat i propostes i definir el pla de treball tenint en compte el procés preparatori i la incidència en la pròpia Conferència Rio + 20.

Una invitació per a participar en el debat previ

El FME 2012 està sent construint com un procès. Aquest consta de dues fases: Una fase prèvia (a partir de setembre de 2011) durant la qual, les organitzacions i moviments socials que en vulguin formar part, podran participar bé a través de debats per la xarxa i la web del FME i amb la realització d’accions, debats, tallers organitzats als seus territoris o camps de treball. La segona fase serà el propi FME a realitzar al gener 2012 en Gravataí. Aquesta serà el punt de partida conjunt al FSM fins a la Cimera dels Pobles.
La Confederació HYPERLINK “http://www.torsimany.ua.es/insbil/index.php?lang=es-ca&palabra=STEs” \t “_blank” d’STEs-Intersindical, fins al moment l’única organització de l’estat espanyol que per ara forma part de la comissió organitzadora d’aquest FME, convida les treballadores i treballadors de l’ensenyament, els sindicats, els moviments de renovació pedagògica, estudiants, mares i pares i moviments socials de l’Estat Espanyol, a participar-hi.
Més informació.