Intersindical saluda la celebració de l’Assemblea Nacional del CPDH de Colòmbia

L’Assemblea Nacional del Comité Permanente por la defensa de los Derechos Humanos (CPDH) se celebra aquests dies en Bogotà.

29 / 11 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana s’ha adreçat a l’assemblea per a expressar la seua solidaritat en el procés de cerca de la pau amb justícia social que s’ha obert en Colòmbia, entre el govern i les FARC.

En eixe marc, el passat dia 7 de novembre va tenir lloc a la seu nacional del nostre sindicat la presentació de la Plataforma Europea per la Pau de Colòmbia, capítol País Valencià. En la missiva, el Sindicat expressa que ha estat un honor i una satisfacció que la presentació es fes en els nostres locals ja que posa en relleu el nostre compromís amb les organitzacions colombianes i la seva necessària participació en el procés de pau que s’ha obert.
El Comitè Permanent per la Defensa dels Drets Humans (CPDH), és una organització no governamental creada el desenvolupament de les conclusions del I Fòrum Nacional pels Drets Humans i les llibertats democràtiques, realitzat a Bogotà durant els dies 30-31 de març i 1 d’abril de 1979, en defensa dels drets conculcats pel govern del llavors president de la República, Julio César Turbay Ayala.
Des de llavors, el CPDH ha liderat una dura lluita en defensa dels drets humans, les llibertats democràtiques i la protecció a la població civil enmig del conflicte armat; creant més espais on s’integren el dret i el respecte a la vida, els processos de pau i la defensa dels drets fonamentals tenint com a eix transversal el concepte d’integralitat dels drets humans, la participació ciutadana i la lluita contra el paramilitarisme.
Jurídicament el CPDH és una fundació reconeguda mitjançant la Resolució 3547 de 1985, dirigida per una Assemblea General integrada per persones vinculades a diverses organitzacions socials, polítiques, gremials, acadèmiques i de drets humans.