Intersindical Valenciana es reuneix amb UGTSARIO

Les dos organitzacions han tractat la situació actual del Sàhara i han aprofundit en les seues relacions de col·laboració

19 / 06 / 2023 | Intersindical

Una fructífera reunió d’Intersindical Valenciana amb UGTSARIO ha tingut lloc a la ciutat de València, en el marc del conveni de col·laboració que ambdós sindicats van signar el 18 de novembre del 2021. Per part de la Intersindical Valenciana, hi estaven presents l’anterior portaveu, Vicent Maurí i Genovés, i l’actual, Beatriu Cardona i Prats; mentre que UGTSARIO estava representada per Mami Ahmed Yacub, Secretari d’Internacional.

En la trobada, s’han compartit opinions sobre la greu situació que està patint el Sàhara, agreujada pel canvi de 180 graus en la política de l’estat espanyol respecte del marroquí, a qui ara dona una legitimitat inaudita, contradient fins i tot les resolucions de l’ONU. Les condicions de vida tant als territoris ocupats com als camps de refugi d’Algèria és d’autèntica emergència, així com la repressió a les organitzacions i activistes que fan front a l’intent del regne alauí per esborrar del mapa el poble sahrauí i apropiar-se’n dels seus importants recursos naturals, com ara la pesca o el gas.

A més, Intersindical Valenciana i UGTSARIO han reafirmat els seus compromisos de cooperació, que es materialitzen en diferents eixos que abasten, entre d’altres, la difusió i sensibilització respecte de la causa del poble sahrauí, l’impuls de campanyes de suport, la prestació de serveis d’assessorament i la participació en activitats i fòrums internacionals. Així, aprofundint en la col·laboració entre ambdós sindicats, Intersindical Valenciana, mitjançant la seua Escola Sindical de Formació Melchor Botella, organitzarà un programa de formació sindical per l’afiliació d’UGTSARIO.

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.