{/exp:channel:entries}

Intersindical Valenciana se suma a la campanya de petició d’informació sobre l’estat de salut d’Abdulah Öcalan

El líder polític kurd porta 24 anys reclòs a la illa-presó turca d’Imrali

25 / 07 / 2023 | Intersindical

Diverses organitzacions sindicals internacionals entre les quals es troba el nostre sindicat ha iniciat una campanya que es presentarà a la fi de juliol a Europa, per a reclamar a les autoritats turques informació concreta i urgent sobre la situació i estat de salut del líder polític kurd, Abdullah Ocalan. Aquesta campanya tindrà el seu punt culminant amb una roda de premsa, convocada per la iniciativa sindical “Freedom for Ocalan”, amb seu al Regne Unit, que tindrà lloc el pròxim 26 de juliol, a les 11.00 hores, enfront del Parlament Europeu.

Abdullah Öcalan porta reclòs en règim d’aïllament els últims 24 anys a l’illa-presó de Imrali. En els últims dos anys fins i tot als seus advocats i familiars se’ls ha negat tot contacte o accés a ell. Actualment es desconeix si està viu i quin és el seu estat de salut. Hi ha serioses preocupacions per la seua vida i benestar.

Ens sembla especialment preocupant que la institució del Consell d’Europa que està a càrrec de monitorar les condicions d’empresonament d’Öcalan, el Comité per a la Prevenció de la Tortura, no proporcione cap informació pública. La família Öcalan, els seus advocats i el poble kurd en general demanen que es prenguen mesures per a canviar aquesta terrible situació.

La campanya i la roda de premsa tenen com a objectiu denunciar la resposta totalment inadequada dels governs europeus, les organitzacions de Drets Humans i el Consell d’Europa. La seua passivitat davant aquesta situació els converteix en còmplices d’aquesta violació i abús dels drets humans fonamentals.