{/exp:channel:entries}

Manifest de Barcelona del sindicalisme alternatiu i combatiu

El Sindicat ha participat l’1 el 2 abril en una trobada internacional de diverses forces sindicals

03 / 04 / 2023 | Intersindical

Després de la reunió de Roma dels dies 10 i 11 de setembre de 2022, a París els dies 21 i 22 de gener de 2023 , les organitzacions sota signants reunides a Barcelona els dies 1 i 2 d’abril de 2023 desitgen reafirmar el seu suport a les lluites sindicals i socials que estan en curs a Europa.

Els nostres debats sobre les situacions polítiques, econòmiques, socials i ecològiques en els diferents països representats, ens han permés constatar nombrosos punts de convergència sobre els atacs duts a terme pels governs al servei del capitalisme contra les treballadores i els treballadors. Les dones i migrants són els primers afectats per aquestes polítiques.

No obstant això, en aquest context marcat per l’enfortiment de les polítiques d’austeritat, ens alegrem del ressorgiment de les mobilitzacions socials i de les vagues sectorials i generals.

En particular, donem suport a:

- La mobilització a França, iniciada per la vaga intersindical i interprofessional del 19 de gener contra els nombrosos atacs antisocials, en particular la reforma de les pensions, i que continua amb la crida a la vaga del 6 d’abril.

- El Dia Mundial de la Salut, de lluita contra la comercialització de la salut i la protecció social el 7 d’abril

- A Itàlia el sector aeri organitza una vaga nacional el 21 d’abril i el de l’escola el 5 de maig

- A Portugal el 25 d’abril es festeja la revolució dels clavells

- A Alemanya estem pendents de diverses dates de mobilització

- La mobilització de la funció pública en el cantó de Vaud a Suïssa que compta més de 9 jornades de vaga des d’octubre 2022 i segueix la lluita

- La lluita pel dret per un habitatge digne i accessible

El 1r de Maig és una data històrica per a les nostres organitzacions.

- Les lluites de les persones migrants i exiliades a Europa, en particular la vaga de les treballadores i treballadors sense paper de Chronopost i DPD en regió parisenca

-Les lluites de les dones per la seua emancipació en el món i en particular a l’Iran i el Kurdistan.

- La UGTSARIO, que porta les reivindicacions de la lluita i del dret a l’autodeterminació del poble sahrauí

- La lluita del poble palestí símbol de multiples resistències enfront dels atacs brutals que pateixen

- Totes les lluites de les treballadores i treballadors i dels pobles pels seus drets i la seua autodeterminació

El conjunt de les organitzacions signants repudiem la repressió, la criminalització de les lluites i aportem tota la nostra solidaritat a les víctimes de violència policial.

Aquesta trobada ens va permetre recordar els nostres compromisos anteriors, com la necessitat de ser present en les manifestacions nacionals en cada país. Per a donar suport a les lluites, ens comprometem a organitzar delegacions sempre que siga possible al país mobilitzat i a promoure reunions davant de les ambaixades per als sindicats que no puguen desplaçar-se.

Per a la tardor, ens proposem organitzar una concentració enfront del Parlament Europeu a Estrasburg o a Brussel·les per a reivindicar i exigir drets de representació sindical efectiva del sindicalisme combatiu de base i de totes les treballadores i treballadors.

Els nostres intercanvis sobre els drets sindicals demostren que a tot arreu s’ataquen els drets dels treballadors i treballadores , i que és indispensable una coordinació col·lectiva internacional per a respondre. Aquest és també el sentit del nostre sindicalisme internacionalista.

Els nostres sindicats es comprometen a treballar junts per a construir una plataforma reivindicativa europea sobre el dret de vaga, les llibertats sindicals i el dret de representativitat, salut laboral i drets de les i els migrants. Actuarem per a donar a conéixer i fer que eixes reivindicacions es facen realitat.

Com es va acordar a París, els nostres intercanvis han sigut a Barcelona sobre el sistema de pensions als nostres països i ens han permés constatar nombrosos punts de convergència sobre els atacs duts a terme pels governs al servei del capitalisme contra les pensions públiques dels treballadors i les treballadores. S’ha treballat en un document on es resumeix l’estat de les pensions als països participants .

Per a continuar els nostres treballs, la CUB es proposa organitzar la nostra pròxima reunió els dies 10 i 11 de juny de 2023 a Palerm (Itàlia).

Signen el manifest

Union Syndicale Solidaires (França), UNICOBAS (Itàlia), TIE (Alemanya), Fédération syndicale SUD Vaud + SYNDIBASA (Suïssa), STASA (Portugal), OZZ
Inicjatywa Pracownicza (Polònia), IAC Intersindical Alternativa de Catalunya, Fronte di Lotta Senar Austerity (Itàlia), CUB (Itàlia), Coordinadora Jubillats i Pensions de CGT Catalunya, Confederació Intersindical (Estat espanyol), ENSABONADES Sardegna (Itàlia), ENSABONADES (Itàlia), Co.Bas (Estat espanyol), CGT (Estat espanyol) i CATAC – CTS.