Salutació Intersindical Valenciana al XII Congrés Mundial de Sindicats d’Empleats de Sector Públic

15 / 02 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana, sindicat de classe, autònom i assembleari del País Valencià, estat espanyol, salutació el XII Congrés Mundial de Sindicats d’Empleats de Sector Públic i Aliats que se celebra a Katmandú - Nepal.

El nostre sindicat també vol aprofitar l’ocasió per saludar la Unió Internacional de Sindicats (UIS) d’Empleats Públics i Aliats, la Federació Sindical Mundial (FSM), i les organitzacions combatives CONEP i NEGEO del Nepal.

Companys i companyes, sabeu que en els últims anys s’estan aplicant les polítiques neoliberals en el conjunt d’Europa, amb especial intensitat al sud del continent. Unes polítiques contràries als interessos de la majoria de la població. A l’estat espanyol, com és altres països europeus, la classe treballadora i els sectors populars estan patint els efectes devastadors de totes aquestes polítiques. La pobresa, l’atur, la despossessió de drets, la privatització o externalització dels serveis públics, la involució en les polítiques d’igualtat de gènere ... són una constant.

La política del govern espanyol suposa un atac, sense precedents, a tots els serveis públics i a les seves treballadores i treballadors. S’apliquen les directrius de l’Organització Mundial del Comerç i de la Troica que consideren aquests com a mers serveis. La negociació de Tractat de Lliure Comerç entre els Estats Units i Europa (TTIP) suposarà un nou atac als serveis públics i desregulará, més encara, les condicions laborals del personal que treballa en aquests.

Davant de totes aquestes polítiques, nosaltres considerem que cal plantar cara, crear les condicions per a una mobilització social i sindical sostinguda en el temps per acabar amb les polítiques neoliberals i amb els governs que les practiquen.

Companys i companyes, esperem amb interès les conclusions de la XII Congrés. Un Congrés que, sense cap dubte, servirà per avançar en la defensa dels serveis públics amb un dret de totes i tots i cap a l’emancipació de la classe treballadora.

Salutacions fraternals