Sense igualtat real, no hi ha justícia laboral. La lluita pels drets laborals és també una lluita per la igualtat. Cada acció compta per a aconseguir un entorn inclusiu i lliure de discriminació.
17 de maig: Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia
Hui, 17 de maig, des de Intersindical LGTBI+ volem alçar la veu amb orgull, amb dignitat i amb memòria. Esta data no és una celebració més: és un dia per a recordar que moltes persones LGTBI+ continuen enfrontant-se a la por, a l’odi i a la discriminació en els seus entorns laborals, socials i personals.
La LGTBI-fòbia continua sent present, a vegades de manera explícita, però moltes altres com un fantasma invisible, silenciós i persistent, que habita en els prejuís, en els comentaris, en la invisibilització i en la falta de mesures reals. No ho veiem, però ho sentim.
No crida, però pes.
Des del nostre sindicat, que històricament ha estat al costat de les persones treballadores més vulnerables, reafirmem el nostre compromís amb la defensa dels drets del col·lectiu LGTBI+ en l’àmbit laboral. El sindicalisme ha de ser un motor de transformació social, impulsant plans d’igualtat reals, protocols d’actuació enfront de la discriminació i mesures que garantisquen entorns laborals segurs, diversos i inclusius.
Hui no parlem sol d’orgull. Parlem de drets. Parlem de vides. I no permetrem que cap quede en l’ombra.
N’hi ha prou de fantasmes! Més visibilitat, més igualtat, més respecte!