El 17 de maig es commemora el Dia contra la LGTBI-fòbia per a denunciar la discriminació i exigir espais laborals segurs i legals.
Per què commemorem el 17 de maig?
El 17 de maig de 1990, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va a eliminar oficialment l’homosexualitat de la seua llista de malalties mentals. Esta data històrica es va convertir en el Dia Internacional contra la LGTBI-fòbia per a recordar que la diversitat sexual i de gènere no és cap patologia. Malgrat els avanços legals, l’odi, els armaris laborals forçats i la discriminació continuen presents en el món laboral, en les xarxes socials i en el nostre dia a dia. Commemorar esta data és una ferramenta d’acció sindical necessària per a exigir espais segurs, lliures de violència i de prejuís per a totes les persones treballadores.
Saps què signifiquen estos termes?
LGTBI-fòbia institucional i laboral
Definició: Qualsevol acció, omissió, menyspreu o violència cap a persones per la seua orientació sexual, identitat o expressió de gènere en el treball.
Protecció legal:
El 17 de maig recorda que cap agressió ha de quedar impune. El sindicalisme és la ferramenta clau per a denunciar, sancionar la discriminació i garantir espais segurs.