La visibilitat i la lluita LGTBI+ continuen cada dia als centres de treball

Passat l’11 d’octubre, la lluita continua als centres de treball, ni un pas enrere en visibilitat i orgull

12 / 10 / 2026 | lgtbi

Els nostres drets no es queden a la porta del treball obrim armaris i teixim xarxa sindical cada dia.

El passat 11 d’octubre vam commemorar el Dia Internacional per a Sortir de l’Armari, una jornada que ens recorda el dret fonamental de totes les persones a viure la seua orientació sexual i identitat de gènere de manera lliure, visible i sense por. Des de l’Àrea LGTBI d’Intersindical Valenciana, volem recalcar que la visibilitat no es limita a una data al calendari; és una ferramenta política diària i imprescindible per a transformar la societat i els nostres entorns laborals.

L’endemà als centres de treball: la realitat que cal canviar

Una vegada passada la jornada reivindicativa, la realitat torna a les oficines, escoles, hospitals i fàbriques. Les estadístiques continuen sent clares: moltes persones treballadores es veuen empeses a ocultar la seua identitat o orientació en l’àmbit laboral per por a la discriminació, a la pèrdua d’oportunitats de promoció o al setge.

Des del sindicat tenim clar que els centres de treball han de ser espais segurs, diversos i lliures de LGTBI-fòbia tots els dies de l’any. Cap treballador ni treballadora hauria de triar entre la seua dignitat personal i el seu lloc de feina.

El nostre compromís sindical diari

Des d’Intersindical Valenciana no ens aturem. Passat l’11 d’octubre, la nostra acció sindical continua centrada a traslladar els drets LGTBIQ+ a la negociació col·lectiva a través de:

• Exigència de protocols efectius i reals contra el setge per motius d’orientació sexual, identitat o expressió de gènere.

• Plans d’igualtat transversals que incloguen les realitats del col·lectiu, garantint la no-discriminació en la contractació i la promoció interna.

• Formació i sensibilització contínua per a les plantilles i els comités d’empresa, desterrant els prejudicis de les rutines laborals.

Organitzades i combatives durant tot l’any

Sortir de l’armari és un procés íntim que cadascú ha de fer al seu ritme i quan compti amb un entorn segur. Però tant per a aquelles persones que fan el pas com per a aquelles que encara no poden fer-lo, l’Àrea LGTBI d’Intersindical Valenciana manté la seua xarxa de suport, assessorament i defensa legal totalment activa.

Els nostres drets no es queden a la porta de l’empresa. Continuem obrint armaris i teixint xarxa sindical dia a dia.
Passat l’11 d’octubre, la lluita continua més visibilitat, més orgull i més sindicat!




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.