Píndoles LGTBI+. Escaneja la història, activa els teus drets
Sabies que la lluita sindical també té nom de dona, poeta i lesbiana?
Des de l’Àrea LGTBI d’Intersindical arranquem este nou projecte amb una força imparable. No és casualitat que la nostra primera píndola coincidisca amb el mes de la Visibilitat Lèsbica. Inaugurem este espai digital perquè la formació no es quede en un paper, sinó que es convertisca en la teua ferramenta diària.
El personatge que coneixeràs este mes és:
LUCÍA SÁNCHEZ SAORNIL
Abrimos foc reivindicant a una gegant. Lucía no sols va ser una veu fonamental en el moviment obrer i fundadora de Dones Lliures; va ser una dona que va desafiar al sistema vivint el seu amor per una altra dona, Amèrica Barroso, en plena clandestinitat a València.
Per què ella? Perquè Lucía ens ensenya que ser sindicalista és ser feminista i que la visibilitat és la nostra major victòria contra el silenci.
CONCEPTES PER A PASSAR A LA ACCIÓ
En este primer lliurament, aterrem dos conceptes clau que tot treballador i treballadora ha de manejar:
Visibilitat Lèsbica: No és només una paraula; és una acció política. En el treball, trencar la presumpció d’heterosexualitat és un dret que garantix entorns segurs i lliures.
Interseccionalitat: Sabies que les dones LTBI+ patixen una doble discriminació?
La bretxa salarial i l’assetjament es creuen. Si no veiem totes les opressions, no podem lluitar contra cap.
UNEIX-TE A LA REVOLUCIÓ LES PÍNDOLES LGTBI+ D´INTERSINDICAL VALENCIANA
Esta és només la primera dosi. Cada mes, un nou QR, un nou referent i un nou dret per conquistar.
T’ha inspirat la història de Lucía? ¡Passa-la! Compartix este enllaç en els teus grups.
Necessites suport en el teu centre de treball? Ací estem. L’Àrea LGTBI+ d’Intersindical és la teua xarxa.
La visibilitat és la nostra força per a continuar avant amb puny enlaire a defendre els nostres drets