Intersindical Valenciana denuncia el “pinkwashing” de l’Ajuntament d’Alacant en la celebració de l’Orgull 2021

Ni un pas enrere davant de la LGTBIfòbia

15 / 07 / 2021 | Intersindical

L’àrea LGBTI+ de la Intersindical Valenciana se suma a FELGTB i Diversitat en la denúncia pública de l’intent d’apropiació de l’Orgull d’Alacant per part de l’Ajuntament. Tant la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB) i Diversitat Alacant han alertat de la utilització partidista per part de l’edil de l’àrea Mari Carmen Sánchez de la manifestació de l’Orgull LGTBI+, convertint-la en una cavalcada estiuenca i mitigant les reivindicacions del col·lectiu.

Després de la suspensió de la manifestació en 2020 a causa de la pandèmia, l’equip de govern de l’Ajuntament es plegà a les exigències de VOX de limitar i reduir el pressupost de l’àrea LGTBI+  un 70%,. En aquests moments, fins tot, falta personal, segons la pròpia vicealcaldessa. D’acord amb Diversitat, l’exhaurit pressupost de l’àrea anirà destinat a dos concerts, en finalitzar l’acte organitzat per l’Ajuntament.

Més atacs contra el col·lectiu
D’altra banda, el col·lectiu continua patint atacs LGTBIfobos, mentre que en les nostres institucions es blanquegen els discursos d’odi, com fa l’edil Mari Carmen Sánchez i l’equip de govern, secundat per l’extrema dreta. Recordem que encara es continuen cometent crims d’odi i que hem de plantar-nos davant la LGTBIfobia. És el moment de la reivindicació i de la protesta.

Demanem a l’Ajuntament d’Alacant que recapacite i siga més inclusiu amb les associacions que sempre han ajudat a l’hora d’organitzar l’Orgull d’Alacant.