Recordem que la visibilitat és un dret, i en el treball, més encara. Les dones lesbianes mereixen un entorn on no tinguen por de ser els qui són i on puguen desenrotllar tot el seu potencial professional sense por de ser rebutjades, ridiculitzades o discriminades.
Per una societat més inclusiva, per un treball més just, per una visibilitat lèsbica sense por.
El 26 d’abril se celebra el Dia Internacional de la Visibilitat Lèsbica, una data clau per a reflexionar sobre la invisibilitat que moltes dones lesbianes continuem enfrontant, especialment en l’entorn laboral. Encara que s’ha avançat en termes de drets i visibilitat en diversos àmbits de la societat, en el món del treball encara ens veiem relegades al silenci, ocultant la nostra identitat sexual per por de possibles prejuís, estigmes o discriminació.
En l’actualitat, la majoria de dones lesbianes no han eixit del “armari” laboral. Ens enfrontem a la difícil decisió d’amagar qui som, no perquè ho desitgem, sinó perquè la falta de visibilitat i el temor a les repercussions ens espenten a això. Esta situació no sols impacta la nostra salut emocional i psicològica, sinó que també contribuïx a mantindre un entorn laboral que no és completament inclusiu ni divers.
Des de l’Àrea LGTBI INTERSINDICAL VALENCIANA, creiem fermament que la visibilitat de les dones lesbianes en el treball és un dret fonamental. Reivindiquem que totes les persones treballadores, independentment de la seua orientació sexual, puguen ser autèntiques sense por de conseqüències negatives. És crucial que puguem exercir el nostre treball de manera lliure, sense sentir-nos pressionades a ocultar la nostra identitat en els nostres llocs de treball.
La visibilitat lèsbica en l’àmbit laboral no sols és una qüestió de justícia, sinó una necessitat per a fomentar ambients de treball més inclusius, equitatius i respectuosos. Hui, més que mai, hem d’impulsar la visibilitat de les dones lesbianes en el món laboral, garantint que puguem exercir el nostre treball amb llibertat, sense haver d’amagar-nos. Només així construirem un entorn laboral més just i plural per a tots i totes.