Campanya Enllaçats per la llengua

La comunitat educativa valenciana abraça els centres educatius en un gest de defensa de l’ensenyament en valencià i de qualitat

07 / 03 / 2013 | Intersindical

Hui al matí les comunitats educatives de les universitats públiques valencianes i dels instituts han abraçat simbòlicament els seus centres. Més tard, aquesta vesprada, a l’eixida de les escoles, l’alumnat, els pares, les mares i el professorat han fet el mateix arreu del País Valencià.

Ha estat la primera acció de la campanya “Enllaçats per la llengua”, integrada per 18 entitats valencianes: CONFEDERACIÓ GONÇAL ANAYA, FAPA ENRIC VALOR, FAPA PENYAGOLSA, FAPA VALÈNCIA, CCOO, STEPV, UGT, BEA, CAMPUS JOVE, CONTRACORRENT, SEPC, COS, ACPV, CA REVOLTA, ENDAVANT, ESCOLA VALENCIANA – FEDERACIÓ D’ASSOCIACIONS PER LA LLENGUA , SOCIETAT CORAL EL MICALET, EL TEMPIR D’ELX.

Segons Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana i un dels portaveus de la campanya “aquesta és la nostra resposta col·lectiva i cívica als atacs per degoteig que tant el Ministeri d’Educació com de la Conselleria d’Educació, estan fent respecte als programes d’ensenyament en valencià”. Així mateix, Vicent Moreno ha explicitat que “lamentem profundament que la Conselleria d’Educació estiga entrebancant el que s’aprova als Consells Escolars dels centres”.