El dimecres, dia 6 de febrer, el Grup de Polítiques Socials (GPS) de la IV se va reunir per a començar una nova i il·lusionant marxa. El grup ha estat reforçat amb diversos components que procedeixen del món de l’activisme social conformant així una excel·lent plantilla de 18 persones compromeses amb el sindicat, treballant d’una manera transversal i practicant l’assemblearisme com a metodologia.
El repte en els pròxims anys del grup serà introduir entre les múltiples i riques identitats del sindicat la “perspectiva inclusiva”. Per a això, el grup ha creat un projecte al qual denomina “Intersindical Inclusiva” el contingut del qual anirem desenvolupant en els pròxims anys.
Què és “Intersindical Inclusiva”?
És un projecte d’Intersindical Valenciana que a través del Grup de Polítiques Socials (GPS) desitja actuar en l’àmbit de les persones que, a causa de les seves situacions personals o laborals, posseixen alguna diversitat o estan en risc d’exclusió social.
Quins àmbits engloba el projecte?
En concret, quatre àmbits d’actuació: discapacitats, salut mental, menors i persones majors.
Quines xarxes de compromisos desitgem establir? Volem fer-li arribar la nostra proposta “inclusiva” d’una manera transversal als diferents sectors i àrees i sindicats de la Intersindical Valenciana: des d’educació fins a sanitat passant per administracions públiques o comerç.
Així mateix volem fer-li arribar als nostres representants polítics aquest projecte que, en el marc d’una Llei de Serveis Socials Inclusius, té tot el seu sentit.
Què volem fer? En primer lloc, escoltar als nostres afiliats, simpatitzants, delegats o permanents d’aquests sectors per a veure les necessitats que existeixen i com podem millorar en aquesta perspectiva inclusiva.
En segon lloc, conscienciar a la societat valenciana a través de “campanyes” perquè en àmbits municipals, provincials o autonòmics, en el sector públic, nous treballadors en situacions de dependència o diversitat, sàpiguen que el nostre sindicat els dóna suport.
En tercer lloc, acollir, informar i acompanyar a les persones que desitgen apropar-se a nosaltres per a sol·licitar aquest suport que des del Grup de Polítiques Socials volem oferir amb el suport de tota l’organització.