Intersindical Valenciana defensa davant els responsables del LABORA la inclusió laboral de les persones amb diversitat funcional

05 / 06 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana, en el marc de la defensa de les seues propostes inclusives, s’ha reunit hui dimecres 5 de juny amb el Secretari Autonòmic d’Ocupació Enric Nomdedéu, amb Rocío Briones, Directora General d’Ocupació i Formació del LABORA- Servei Valencià d’Ocupació i Formació (SERVEF) i amb Rosa María López Pérez, Subdirectora General de Formació Professional per a l’Ocupació.

Han assistit a la reunió per part de la Intersindical el Coordinador del Grup de Polítiques Socials (GPS) Xema Sánchez. El Director de l’Escola Sindical de Formació Melchor Botella, German Nando i la professional de les Arts Escèniques Silvia Valentín, una de les professores del futur projecte.

La justificació d’aquesta reunió no és altra que la relacionada amb el projecte elaborat pel Grup de Polítiques Socials (GPS) anomenat Intersindical Inclusiva i en concret la Jornada d’Inclusió Laboral que es va dur a terme el darrer 3 de maig als locals del sindicat. En les conclusions de la jornada, la intersindical es va comprometre a donar suport a iniciatives relacionades en l’apoderament de les persones amb diversitat funcional. Entenem des del sindicat que no és suficient només donar visibilitat a aquests col•lectius sinó, en la mesura del possible, posar els mitjans i els recursos necessaris perquè les persones amb qualsevol diversitat puguen ser incloses en la nostra societat, sobretot, des d’una vessant laboral.

En aquest sentit, el nostre sindicat vol posar en marxa per al pròxim curs un Consell de la Diversitat compost per persones amb diversitat funcional, així com Grups d’Ajuda Mútua en els estudis destinat a aquests col•lectiu, i la possibilitat d’ofertar a través de l’ESFMB del sindicat, un curs de formació en Arts Escèniques Inclusives destinat a persones amb diversitat funcional intel•lectual amb una reserva del 100%.

No oblidem que el nostre sindicat, en donar suport a la nova Llei de Serveis Socials Inclusius (LSSI) aprovada el passat mes de gener, va vincular aquest suport a la llei amb l’exigència que el sector públic es posara en marxa perquè aquestes necessitats reals d’inclusió no foren només paraules buides i boniques sinó més bé realitats tangibles i materials.
Per aquest motiu el nostre sindicat, des del projecte d’Intersindical Inclusiva que du a terme el GPS i amb la col•laboració de l’ESFMB han posat tot l’esforç en dissenyar un curs pioner a València que dote de possibilitats d’ocupabilitat a les persones amb diversitat funcional.
En aquest context s’ha emmarcat la reunió de hui divendres amb els responsables de la validació d’aquesta iniciativa i del seu suport institucional. La finalitat és que les empreses públiques del País Valencià relacionades amb el sector cultural puguen donar oportunitats laborals a les persones en risc d’exclusió social.
Finalment els responsables polítics del LABORA han valorat positivament la iniciativa i la major part del temps de la reunió s’ha plantejat la manera de dur a terme aquesta iniciativa de la Intersindical Valenciana, atenent a la seua adequació legal i correspondència amb els mòduls formatius existents. S’ha parlat també d’un “certificat de professionalitat” que acreditaria a aquelles persones amb diversitat funcional que desitgen realitzar aquesta formació impartida pel nostre sindicat.
Complirem així amb un dels objectius que va treballar-se en la Jornada de Diversitat Funcional Inclusiva realitzada en el sindicat el passat 3 de maig.