Intersindical Valenciana denuncia els atacs de la dreta i l’extrema dreta en el Parlament Europeu i dóna suport a Cuba davant el bloqueig d’EUA

08 / 06 / 2021 | Intersindical

Des d’Intersindical Valenciana rebutgem l’ús immoral de les institucions europees, com és el Parlament Europeu, per part de diferents grups com són Renew Europe, Grup de Renovadors i Reformistes Europeus i el Partit Popular Europeu, dels quals formen part els partits espanyols de dretes i de l’extrema dreta Ciudadanos, VOX i PP, per atacar novament a Cuba. Es tracta d’una política injerencista que està supeditada a l’extrema dreta de Miami que vol augmentar el bloqueig a Cuba. Amb mentides i dobles vares de mesurar, aquests grups tracten que l’Unió europea condemne a Cuba per una suposada violació dels Drets Humans i aplique sancions a l’illa amb l’objectiu de tornar a la política criminal i fallida de la Posició Comú, impulsada per l’expresident espanyol Aznar, i acabar així amb l’actual Acord de Diàleg Polític i Cooperació entre Cuba i la Unió Europea de 2016, respectuós amb la sobirania i amb voluntat de cooperació entre les dues parts.

El bloqueig que pateix el poble cubà per part dels Estats Units d’Amèrica afecta greument la seua vida en tots els àmbits, i en els darrers mesos de l’anterior administració Trump es van ampliar les mesures contra l’illa durant la pandèmia. Però aquesta agressió no impedeix que Cuba siga un país solidari i col·labore amb molts estats per pal·liar els efectes de la crisi sanitària actual.

Intersindical Valenciana té contactes estables amb diverses entitats i administracions de Cuba i forma part de la Plataforma contra el bloqueig d’EUA a Cuba del País Valencià, espai social conformat per més de 40 organitzacions valencianes. En aquest sentit, Intersindical Valenciana vol expressar la seua solidaritat internacionalista amb el poble cubà i la seua revolució davant aquesta nova agressió.

Finalment, Intersindical Valenciana vol aprofitar l’ocasió per a expressar la necessitat d’acabar amb el bloqueig i fa una crida a eixir al carrer el proper 23 de juny en la Plaça de l’Ajuntament en València (19’00 h) i en la Plaça de Bous en Alacant (20’00 h), en suport de la votació en l’Assemblea General de les Nacions Unides de la Resolució “Necessitat de posar fi al bloqueig econòmic, comercial i financer impost pels Estats Units d’Amèrica contra Cuba”, i per exigir a l’actual president d’EUA Biden per posar fi a aquesta política criminal que viola el Dret Internacional.