Llei de dependència

Intersindical Valenciana posa damunt la taula les urgents reivindicacions de les Plataformes de la Dependència del PV

foto de la reunió de hui
09 / 11 / 2019 | Intersindical

La Intersindical Valenciana s’ha reunit hui dissabte dia 9 en la seu del Sindicat amb la la Coordinadora de les Plataformes de la Dependència del PV. Han estat presents en la reunió membres de les distintes plataformes: la Safor, Elx, València, Alcoià-Comtat i Vila-real.
Els temes tractats han sigut els següents:
En primer lloc, s’ha tractat l’assumpte de la figura de l’Assistent Personal expressant per part dels allí presents, la dificultat del procediment de contractació, així com el retard en els pagaments per part de la Conselleria; es reivindica que es faça l’abonament a les famílies que contracten aquest recurs com a màxim en un mes i no deixar en mans de les famílies l’abonament dels honoraris de l’assistent durant mesos i mesos en espera que hi arribe l’anhelat pagament per part de l’administració.
D’altra banda, a petició de la Intersindical es fa referència de nou a la manca de coordinació entre les diferents conselleries, i que repercuteix en què es donen situacions anòmales com per exemple les que fan referència a persones amb TEA que no poden ser ateses en els centres educatius pels seus assistents personals. La Coordinadora de la Plataformes de la Dependència del PV, ha decidit que en la pròxima reunió prevista amb la SA d’Assumptes Socials –on li correspon a la Intersindical Valenciana assistir com a sindicat acompanyant-, elevar aquesta preocupació a la administració.
Així mateix es fa referència a la manca d’informació entorn de la figura de l’AP, en la dificultat de les famílies per trobar persones adequades que realitzen aquesta funció que, recordem, té una importància elevada per a la inclusió social de les persones en la societat que els envolta i de la qual formen part.
En segon lloc, en la reunió s’ha expressat una queixa contundent sobre les llistes d’espera que s’estan produint tant en la valoració com en la resolució dels expedients de dependència i els seus respectius graus. Existeixen en l’actualitat més de 26.000 persones en espera de resolució, la qual cosa suposa que des que se sol•liciten al seu treballador/a social la valoració del seu grau de dependència fins que la Generalitat resol i atorga el recurs concret, poden passar uns quant anys. Aquest embós es troba en la pròpia Conselleria d’Igualtat que no ofereix el remei perquè això no passe, podent agilitzar els tràmits burocràtics per ser més efectius i no deixar que correga el temps.
Des de la Intersindical Valenciana ens sumem a aquesta denúncia que deixa en l’aire les ajudes a milers de persones que estan en risc d’exclusió social. No es pot predicar una cosa i fer-ne una altra; no es poden dissenyar polítiques públiques plenes de bones intencions i que la realitat diga una altra cosa perquè aquest doble joc, després de cinc anys en el poder dels actuals governants progressistes, crea inestabilitat i incredulitat entre les famílies i els propis usuaris.
Cal posar de debò damunt la taula i fer realitat d’una vegada els mapes de recursos en els quals porten treballant durant anys en els dissenys de polítiques socials de la Conselleria d’Igualtat. Exigim una agilització en els processos de situacions de dependència perquè hi arriben en temps i forma les ajudes i recursos que ja han sigut valorats pels tècnics, atès que les persones i les famílies més desfavorides no són expertes en aquests temes burocràtics, entenem des del sindicat que és una llavor més de les administracions facilitar els recursos, uns recursos que, com han promès els propis polítics, desitgen ser públics i de qualitat.

Rosaria
25 / 11 / 2019 - 15:21

Saved as a favorite, I love your site!  Ahaa,
its good conversation about this post here at this web site,
I have read all that, so at this time me also commenting here.
I’ve been surfing online greater than three hours lately, yet I by no means found any interesting article like yours.
It is lovely worth enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made excellent content material as you did, the
internet will be a lot more useful than ever before.