Intersindical Inclusiva
Majors

La Intersindical Valenciana al costat dels col•lectius de Majors

11 / 09 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana a través del seu projecte Intersindical Inclusiva, s’ha reunit aquesta setmana en els locals del Sindicat amb els col•lectius de Persones Majors: Iaioflautas, jubilats d’Intersindical, coordinadora de Majors…etc. L’objectiu és la creació d’una comissió de treball per elaborar un document conjunt dels moviments associatius de Majors i paral•lelament amb el Sindicat poder posicionar-se en les polítiques socials d’envelliment de cara a la nova legislatura.

El sindicat com bé és sabut, aposta per un nou disseny de les polítiques socials que es centren en la qualitat de vida de les persones majors, el seu major apoderament i autodeterminació, incidint sobretot en fórmules que vagen més enllà dels models assistencials i residencials que estan impregnant les polítiques dels últims lustres i que encara formen part de les ajudes que la Generalitat Valenciana tots els anys realitza a les diferents entitats del sector.
Defensem que els serveis socials han de ser sempre de caràcter públic i que la fórmula utilitzada per a aquests dos pròxims anys de “provisió de serveis socials a través de l’acció concertada” han d’estar subjecta a criteris públics de qualitat, inclusió, transparència i drets de les treballadores i treballadors de les persones majors.
Sol•licitem aleshores que pel treball en els «futurs models» de provisió de recursos i d’acord amb la nova Llei de Serveis Socials Inclusius (LSSI) la tendència siga el fet que els serveis siguen públics i de qualitat.
El posicionament del Sindicat en aquest sentit és clar,  els col•lectius han de seguir en aquesta lluita i a més pensem que s’han d’afegir nous objectius a la mateixa, així com les idees que tenen relació amb el què a nivell mundial es coneix com a “envelliment actiu” i que suposa donar-li més possibilitats d’autodeterminació als Majors perquè, en l’etapa més madura de la seua vida, continuen decidint sobre ells mateixa, malgrat les limitacions que es tinguen.
Des d’Intersindical Inclusiva, Intersindical Valenciana aposta per models reals i efectius que apoderen com per exemple els habitatges tutelats o models d’autogestió que siguen compatibles amb les residències on l’assistència és necessària però no del tot suficient per a desenvolupar models de vida i de realització personal.
En aquest sentit, la Intersindical conjuntament amb aquestes associacions, treballarem durant aquest any les mesures concretes a prendre baix la creació d’una comissió conjunta composta per representants del Grup de Politicas Socials del sindicat i aquests col•lectius. La finalitat, poder elevar aquestes mesures a les administracions públiques, sent sabedors que a partir de l’any 2020 els poders públics començaran a dissenyar noves polítiques en aquesta línia.