Per un nou marc legislatiu de serveis social

28 / 11 / 2015 | Intersindical

Una delegació de la Intersindical Valenciana ha assistit a la “III Jornada: Reptes i Desafiaments en Serveis Socials: El Futur dels Serveis Socials Valencians” celebrat al Complexe Esportiu i Cultural de la Petxina de València organitzat pel Grup d’Estudis Socials, Intervenció i Innovació (GESIINN), el Col·legi de Treball Social de València i la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València amb la col·laboració de l’Ajuntament de València i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

L’esdeveniment comença amb la inauguració per part de la Vice-presidenta i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mònica Oltra, la qual va manifestar la necessitat urgent de modificar l’actual Llei de Serveis Socials a nivell autonòmic. Des de la Conselleria d’Igualtat argumentà la prioritat de convocar a tots els agents i entitats socials per participar en l’elaboració de cinc meses, l’objectiu de les quals serà treballar en la posada en comú d’una nova Llei Autonòmica de Serveis Socials.

A continuació els diferents ponents entre els quals es trobava la Directora General de Serveis Socials i Persones en Situació de Dependència Mercè Martínez, el professor Xavier Uceda, Luis Barriga de l’Associació Estatal de directors i Gerents de Serveis Socials i la Presidenta del Col·legi Oficial de Treball Social, Elena Puig, coincidiren en les dificultats i carències de l’actual normativa, a més de la mancança de financiació a nivell pressupostari que hem vingut arrossegant en les darreres legislatures del PP.  Van posar de relleu la urgència d’un canvi de paradigma en el sector, construint un nou sistema de serveis socials que garantitzen els serveis públics a llarg termini en la societat actual.

Tanmateix remarcaren la necessitat d’apostar pel coneixement i la investigació, atès que l’actual sistema no permet una interacció entre la investigació i la intervenció primària dels usuaris.

Una renda de garantia d’ingressos per part de l’Estat i una reordenació de gestió intersectorial no sols a nivell local sinó autonòmic serien allò a ressaltar pel model basc que té com autor Fernando Fantova, Consultor Social.

Intersindical Valenciana valora positivament aquesta jornada de Serveis Socials i com a organització col·laboradora amb la Coordinadora de Discapacitat i Dependència aposta per treballar i participar de ple en un nou model de Llei de Serveis Socials que millore les condicions de vida de les persones usuàries dels distints col·lectius i sectors del PV.