Si vols t´acompanyem

17 / 05 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana, a través del seu projecte “Intersindical Inclusiva” ha acollit hui divendres 17 de maig a un grup de persones amb diversitat funcional intel•lectual que es troben a la recerca activa d’ocupació pública. Jorge Alarcon, del Centre Ocupacional la Torre, ens ha contat la seua experiència com a opositor, els seus dubtes, el seu esforç, les seues necessitats de suport.
L’activitat s’emmarca en les idees que han sorgit arran de la reeixida Jornada d’Inclusió Laboral que va organitzar el nostre sindicat el passat 3 de maig. En la jornada, entre altres qüestions, es va veure la necessitat que persones amb diversitat funcional foren recolzades en la seua cerca activa d’ocupació. Sobretot d’ocupació pública. Les administracions i ajuntaments estan obligats per llei a reservar “almenys” el 7% de les places a persones amb diversitat. En aquest context, el Grup de Polítiques Socials vol crear un Consell de la Diversitat compost per les mateixes persones en risc d’exclusió social i cognitiva. Aquest Consell estaria format per potencials treballadores i treballadors que, en el moment present, es troben en situació de dependència i que el nostre sindicat vol donar suport.
De quina manera? una d’elles és creant a partir del pròxim curs “Grups d´Ajuda Mútua” a través dels quals les mateixes persones puguen donar-se suport en els seus estudis i en la seua preparació d’oposicions. El sindicat els oferiria una vegada a la setmana una sala d’estudi perquè pogueren exercir aquest suport mutu entre iguals.
El lema d’Intersindical Inclusiva és “si vols t´acompanyem”. La millor manera de fer-ho és donant nosaltres mateixos com a sindicat exemple de solidaritat i portant a la pràctica una inclusió real que puga desembocar en la fi última de tot sindicat, perseguir la igualtat i la justícia social.