Solidaritat sindical amb el periodista Pablo González detingut injustament a Polònia

L’acusen de treballar per als serveis d’intel·ligència russos

07 / 09 / 2022 | Intersindical

El periodista basc Pablo González va ser detingut el passat 28 de febrer a Polònia mentre cobria els efectes de la invasió russa a Ucraïna, sota l’acusació de realitzar activitats per a la intel·ligència militar russa, per la qual cosa podria enfrontar-se a fins a deu anys de presó.

El passat 23 d’agost, el Tribunal d’Apel·lació de Rzeszów va rebutjar la demanda presentada per l’advocat de Pablo González a Polònia contra la decisió de prorrogar la detenció del periodista basc durant tres mesos més.

Hui dia roman incomunicat en la pràctica. La seua família ha sol·licitat autorització per a visitar-lo en la presó, però fins hui no ha rebut cap resposta oficial, i tampoc s’ha permés contacte telefònic durant aquests sis mesos. Des de la detenció de Pablo González, tan sols ha rebut cinc cartes de la família i totes elles amb molt de retard. Fins ara només pogut contactar amb el seu advocat i el Cònsol de l’Estat espanyol.

Els sindicats que signem aquest escrit, tal com van manifestar la Federació Internacional i la Federació Europea de Periodistes i l’Institut Internacional de Premsa, estem profundament preocupats amb la situació del periodista Pablo González; una situació profundament antidemocràtica i injusta, que es converteix més crítica cada dia que passa.

És per això, que els sindicats signants instem les autoritats poloneses a alliberar sense major demora i sense càrrecs a Pablo González. Ens sembla inacceptable que un estat detinga a un periodista d’una forma tan arbitrària i sense cap prova. És un atac a la llibertat de premsa i a la democràcia i per tant instem tant l’Estat Espanyol com a la Unió Europea al fet que facen tot el que és a les seues mans per a acabar d’una vegada per sempre amb aquesta injustícia

Llista d’organitzacions sindicals signants

-Alternativa Sindical de Clase, ASC