Tancats per la Renda Bàsica a l’Església del Pare Àngel

Els caminants es tanquen de manera indefinida fins a aconseguir entaular diàleg amb les diferents forces polítiques del Congrés

25 / 03 / 2018 | Intersindical

En concloure hui la manifestació que ha congregat als carrers a unes 7000 persones i que dues hores després encara la Marxa Bàsica encara era tendència en twitter, un grup de caminants s’ha dirigit al Barri de Chueca a l’Església de Sant Antón, icona de acollida de la gent exclosa per sol·licitar quedar-s’hi tot esperant diàleg amb les forces polítiques.

Les persones integrants de la Marxa Bàsica van instar els diferents grups polítics en un escrit lliurat al Registre del Congrés el passat dilluns a aquest diàleg sense que fins al moment hagin rebut resposta escrita al mateix de convocatòria.

La Marxa Bàsica és una mobilització secundada per més de cent col·lectius de tot el país que va arrencar de Lleó el passat dia 10 i té previst arribar a la ciutat de Madrid el vint-i- quatre de març per fer valer una taula de reivindicacions que condensen els drets bàsics per una vida digna: renda bàsica universal (i mentrestant compliment de la Carta Social Europea, cap prestació per sota del Llindar de Pobresa) ocupació digna, pensions decents, dret a l’habitatge i defensa de la sanitat i educació públiques. El seu objectiu és que aquests temes es posin damunt de la taula i que aquesta manifestació no sigui una més sinó l’última perquè un terç de la població que viu sota el llindar de la pobresa i contra el signat en tractats internacionals, sigui tinguda en compte .

Entenen que la resposta pública ha estat suficient per fer una crida social a continuar la mobilització per la Renda Bàsica Universal, com a eina que dignificaria la situació d’exclusió material actual.

#EnMarchaXloBasico.