title

El voluntariat europeu: una oportunitat de creixement per als joves

09 / 01 / 2024

Alessia de Iulis
ESFMB

En 2021, amb la nova programació de la Comissió Europea per a 2021-2027, l’Escola Sindical de Formació Melchor Botella va obtindre per part de l’INJUVE (Institut de la Joventut) el segell de qualitat com a organització LEAD (coordinadora) de projectes de voluntariat CES-Cos Europeu de Solidaritat. En aquests anys s’han acollit a València, i enviat a l’estranger, més de 15 voluntaris i voluntàries, per a formar part de projectes socials i donar suport a les comunitats locals en el seu desenvolupament.
L’ESFMB està compromesa amb la difusió d’aquests tipus d’oportunitats entre els i les joves valencianes, perquè puguen gaudir d’una experiència de creixement personal i laboral molt enriquidora, finançada per la Unió Europea.
En els últims mesos es van dur a terme diferents jornades informatives; l’última, en l’IES Laurona de Llíria (Camp de Túria). L’equip de l’ESFMB, amb les voluntàries italianes del Servizio Civile, van presentar a l’alumnat la possibilitat de participar en els projectes de voluntariat del CES, però també en els de joventut d’Erasmus+ , o de les pràctiques laborals possibles en l’àmbit de les institucions europees.
L’ESFMB està a la disposició de qualsevol centre que estiga interessat a oferir al seu alumnat jornades informatives semblants.