title


La pujada de les pensions en 2026: així quedaran les quanties

En aplicació de la legislació vigent, l’any 2026 les pensions continuaran pujant prenent com a base l’evolució de l’IPC.

Membres de la Coordinadora Valenciana per la Defensa del Sistema Públic de Pensions, a Madrid, l'octubre passat
09 / 12 / 2025

Juan Miguel Muñoz Olmo
Intersindical Valenciana


Encara que manca la confirmació oficial de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), tot apunta al fet que la inflació mitjana serà entorn del 2,70% i, per tant, les pensions pujaran entorn d’aquesta quantitat.

El càlcul de la pujada de les pensions
Des de la reforma de 2021, les pensions s’actualitzen automàticament cada any, en funció de la inflació mitjana registrada entre els mesos de desembre d’un any i novembre de l’any següent. Amb aquest mecanisme, es pretén garantir que les persones jubilades no perden poder adquisitiu.

Tipus de pensions Quantia en 2025 Estimada 2026 (+2,70 %)
Pensió màxima 3.267 € 3.355 €
Jubilació contributiva mitjana 1.506 € 1.546 €
Viudetat mitjana 935 € 960 €
Incapacitat permanent mitjana 1.209 € 1.241 €
Pensió mínima sense cònjuge 874 € 897 €
Pensió mínima amb cònjuge a càrrec 1.127 € 1.158 €

Les pujades en els col·lectius més vulnerables
Seguint les pautes d’anys anteriors, el Govern preveu aplicar increments superiors a l’IPC en els casos següents:

  • Pensions mínimes i pensions no contributives: un percentatge major, amb la finalitat d’acostar-les als llindars de pobresa.
  • Pensions de viudetat amb càrregues familiars: rebrien una pujada addicional.
  • Complement per a reduir la bretxa de gènere: augmentarà un 5%, assolint entorn de 35,90 € mensuals.
  • Reforç de la revaloració mínima: l’objectiu és que en 2027 les pensions més baixes aconseguisquen els estàndards europeus.
  • Continuarà vigent el complement a mínims. En l’actualitat, més dos milions de persones pensionistes el reben, en total, una de cada cinc pensions, amb una quantia mitjana de 293 € al mes.

Canvis en el sistema de pensions
A l’any 2026 també hi haurà canvis pel que fa al càlcul i sobre l’edat reglamentària de jubilació. Quedaran de la manera següent:

  • Càlcul de la base reguladora: entra en vigor el sistema dual de càlcul. Es podran prendre com a referència els últims 25 anys cotitzats o, els últims 29 anys, descartant els dos anys amb pitjors resultats.
  • Edat ordinària de jubilació: se situarà en 66 anys i 10 mesos per als qui no aconseguisquen els 38 anys i 3 mesos cotitzats, i en 65 anys per als qui sí que els tinguen.