title

STEPV fa front a tots els atacs contra l’ensenyament públic

En pocs mesos, el govern del PP i Vox ha impulsat una llei que pretén acabar amb el valencià en l’educació, ha retallat el programa Edificant de construcció i reforma d’escoles i ha aprovat el Districte Únic que generarà discriminacions entre l’alumnat i beneficiarà l’ensenyament privat.

Marc Candela (STEPV) defensant en les Corts la ILP per la baixada de les ràtios escolars
27 / 03 / 2024

Finalment, la majoria de dretes en les Corts ha rebutjat la Iniciativa Legislativa Popular, impulsada per STEPV, per a reduir la ràtio en les aules. Davant d’aquest panorama negre, el Sindicat s’erigeix com a mur de contenció de les polítiques d’ultradreta del Consell i inicia mobilitzacions.

L’ofensiva del govern de la Generalitat, que atempta contra l’ensenyament públic, no té precedents en la democràcia i ens fa viatjar a èpoques passades. En pocs mesos el Consell de PP i Vox ha decidit sepultar tots els avanços aconseguits en matèria educativa. La implantació del Districte Únic en els centres educatius generarà la segregació de l’alumnat i deixarà al descobert la realitat d’aquest sistema d’ingrés escolar: beneficis per a l’escola privada concertada que, al remat, triarà quin alumnat vol i que presumiblement serà el de les classes més potentades de la societat valenciana. Per altra banda, la nova llei educativa, que vol posar en marxa la Conselleria, margina el valencià en les aules, atés que l’ensenyament de la nostra llengua pot quedar reduït al màxim en les zones valencianoparlants i desapareixerà com a llengua vehicular en les comarques castellanoparlants.

Reducció de ràtios
La millora en la qualitat educativa també està en el punt de mira de PP i Vox. STEPV va reunir més de 23.000 signatures per a impulsar la iniciativa legislativa popular (ILP) perquè es tramitara en les Corts una reducció de la ràtio d’alumnes per aula. La mesura, fonamental per a oferir una atenció educativa adequada en classe, va ser rebutjada per la majoria de dretes, mentre que PSPV i Compromís hi votaren a favor. STEPV, no obstant això, pressionarà també el Ministeri d’Educació perquè regule en la LOMLOE la reducció de ràtios en tot l’Estat.

Davant d’aquest escenari, cal sumar el malestar que manifesten ajuntaments i la Confederació Gonçal Anaya ―majoritària entre les mares i pares― per les retallades en el pla Edificant, un programa per a construir nous centres educatius i reformar aquells que estan més deteriorats. En els pressupostos de 2024 la Generalitat ha retallat en 121 milions d’euros la partida del pla Edificant.

Les mobilitzacions del Sindicat no s’han fet esperar i han començat les protestes al costat del professorat, de l’alumnat, dels ajuntaments i de les associacions de mares i pares. STEPV, en el darrer Consell Nacional, ha contemplat la convocatòria d’una vaga general en l’ensenyament. El sindicat anima el professorat i el conjunt de la comunitat educativa i de la societat valenciana a mobilitzar-se per una educació pública, de qualitat, inclusiva, gratuïta i en valencià.