Moviment antinuclear

26A Txernòbil, la major catàstrofe de l’energia nuclear

Aquest 26 d’abril es compleixen 32 anys de la gran catàstrofe de la central nuclear de Txernòbil.

26 / 04 / 2018 | Intersindical

Malgrat que s’han seguit produint tragèdies com la de Fukushima, grans empreses i determinats partits polítics mantenen que ens toca allargar la vida de les centrals nuclears, construir cementeris nuclears i seguir avant amb la mina d’urani de Retortillo.

Intersindical Valenciana va dir ja, n’hi ha prou No podem tolerar que uns pocs es queden amb els alts beneficis econòmics i posen en alt risc la salut i la vida de tota la població i del planeta.

El passat dissabte, 21 d’abril, la plataforma Tanquem Cofrents, en la qual participa Intersindical Valenciana, va desplegar dues pancartes davant de l’Ajuntament de València amb els lemes “Mai més Txernòbil” i “Ara tanquem Cofrents”. Aquesta acció es va realitzar amb motiu del XXXII aniversari de l’accident de Txernòbil, que va ocórrer el 26 d’abril de 1986. Aquest sinistre nuclear, a més a més de les morts provocades per l’explosió i durant els treballs d’extinció, va escampar una enorme quantitat de substàncies radioactives que va afectar centenars de milers de persones. Des d’aleshores, les víctimes de Txernòbil han patit malalties relacionades amb la radiació i les seues vides s’han vist tràgicament acurtades.

Davant de la perillositat de l’energia nuclear, la plataforma Tanquem Cofrents exigeix el tancament de totes les centrals nuclears i particularment la de Cofrents. En cas d’accident, Cofrents deixaria contaminat i inhabitable la major part del País Valencià.

La ciutadania mereix viure segura sense por. La nuclear de Cofrents està vella i deteriorada, la qual cosa multiplica el risc d’accident, i a dia de hui resulta innecessària. La seua producció ja es pot compensar fàcilment amb mesures d’eficiència i estalvi energètic i amb la implantació d’energies renovables, més segures i més barates.
Txernòbil mai més!
Tanquem Cofrents!
Tanquem totes les centrals nuclears!