Iai@flautes Castelló ha organitzat una jornada amb Ecologistes en Acció, en la seu d’Intersindical Valenciana a Castelló. Carlos Arribas ha informat, sobre la situació actual de l’expedient del projecte Armonia Green, per la instal·lació de la planta de fabricació i emmagatzemament d’amoníac.
Aquesta nova planta industrial se situaria en el polígon del Serrallo, entre El Grau de Castelló i Almassora. En aquesta fase inicial de l’expedient, s’ha pogut tindre accés als diferents informes emesos, desprès de les més de 3.000 al·legacions particulars que vàrem presentar entre totes el passat mes de juliol. Aquestes al·legacions redactades per experts d’EeA varen ser arreplegades per diferents grups socials, veïnals i el nostre sindicat, que conformem la plataforma No Armonia Green. Intersindical Valenciana com a membre de la plataforma ha estat donant suport des del primer moment a totes les accions dutes a terme.
Després de més de 3.000 al·legacions, alerten de la manca d’estudis de seguretat i autoprotecció, l’impacte sobre la posidònia i els riscos laborals i ambientals de la planta d’amoníacCarlos Arribas, representant d’Ecologistes en Acció, ha posat de relleu la manca d’un estudi de seguretat i d’autoprotecció, així com l’afectació al medi marí especialment a les praderies de posidònia front al port de Castelló i l’espai marítim protegit de les Illes Columbretes. A més a més ha alertat sobre els probables riscos laborals entre d’altres impactes negatius que resultarien de la construcció de la dita planta, que compta amb el vist i plau de l’actual govern de la Generalitat.