Medi ambient

Constituida una plataforma de persones afectades pels incendis

Més de mil persones de La Serrania, L’Alt Palància i el Camp de Túria, s’aplegaren a Alcubles el dissabte 7 de juliol.

09 / 07 / 2012 | Intersindical

En l’assembleea es va donar suport a la constitució d’una ‘Plataforma de persones afectades pels incendis’, en l’àmbit de les diferents comarques afectades, però també en l’àmbit local.
Abans de l’assemblea es va reunir una representación de difierents associacions cíviques d’Alcubles i d’altres localitats on es va redactar una declaració que va ser proposada a l’assamblea per a la seua aprovació.

Es va aprovar contactar amb persones i associacions de la resta de comarques i localitats afectades

Nombroses persones van intervindre per a fer propostes o per a donar testimoni dels fets ocorreguts des que es va iniciar l’incendi. Destaquen les intervencions que denuncien la descoordinació, la manca de criteris clars, les conseqüències de la política de retallades de mitjans aniincendis dels darrers anys, la manipulació i desinformació de Canal Nou, l’exigència de responsabilitats a la Generalitat i als seus representants –com Serafin Castellano– , l’adopció d’iniciatives legals…
També es va aprovar contactar amb persones i associacions de la resta de comarques i localitats afectades de l’altre gran incendi –el de Cortes– i proposar una gran manifestació a celebrar a València el dissabte 28 de juliol que hauria de partir de l’emblemàtica Torres de Serrans.
Intersindical Valenciana ha donat suport des del principi a totes les accions desplegades i saluda la constitució de la Plataforma, alhora que manifesta el seu compromís de participació present i futura tant des de les persones de la Intersindical que hi treballen en les comarques afectades com de la resta del País Valencià.
A continuació reproduïm la declaració de la Plataforma:

MANIFIESTO PLATAFORMA AFECTADOS POR LOS INCENDIOS

Ante la CATÁSTROFE acaecida por el incendio forestal que ha asolado la mayor parte de nuestras comarcas:La plataforma de afectados por los incendios
MANIFESTAMOS:
1. Que NOS INDIGNA que se haya producido una catástrofe de de tal magnitud. Sabemos que ha habido muchasirregularidades durante estos desastrosos días y que se han hecho muchas cosas mal a lo largo de estos años.
2. Que los vecinos/-as NOS HEMOS SENTIDO ABANDONADOS y que, en general, no nos parece que se haya valoradoadecuadamente la importancia de los montes de nuestro término para la vida del pueblo. En la prevención y extinción delincendio se han tenido en cuenta otras prioridades que no son las nuestras, que han perjudicado a la gente del pueblo. Hanmachacado el futuro de nuestras familias.

QUEREMOS:
1. Que SE INVESTIGUE EN PROFUNDIDAD las causas del incendio. Que se nos haga llegar con la mayor brevedad losinformes técnicos oficiales de lo ocurrido. Que se asuman responsabilidades por parte de los que tenían la obligación dehaber evitado la magnitud de esta catástrofe.
2. Que SE PONGA EN MARCHA UN PLAN EFICAZ Y URGENTE, de carácter integral, para la recuperación y desarrollo detodos los municipios afectados por los incendios. Y entendemos que la única manera de llevar esto a cabo de una maneratransparente y real es haciendo que los ayuntamientos sean los que gestionen los fondos que habrán de llegar y los trabajosque se tengan que realizar.
3. Que a aprtrir de hoy, SE TENGA EN CUENTA A LAS VECINAS Y VECINOS DE LOS MUNICIPIOS AFECTADOS t antoen el proceso de investigación de las causas como, sobre todo, en el plan integral de recuperación y desarrollo del entorno.

EXIGIMOS:

1. Que se DECLAREN ZONA CATASTRÓFICA todas las áreas afectadas por los incendios.
2. Que la Administración, municipal y autonómica, DÉ CUMPLIDA EXPLICACIÓN A LOS VECINOS/-AS DE LOS MUNICIPIOSAFECTADOS de todo lo ocurrido y DE CUALQUIER PLAN QUE AFECTE en el futuro.
3. Que se activen medidas para ayudar a las personas que han perdido su medio de vida al apostar por establecerse en elmundo rural, en un medio que consideraron seguro y que estaba totalmente desprotegido.
Nos lo van a poner muy difícil, EL FUTURO DE NUESTROS PUEBLOS ESTÁ EN NUESTRAS MANOS.tenedlo en cuenta. Es el momento de que luchemos todos UNIDOS.
Alcublas 7 de Julio de 2012



Comentaris
Sefa
16 / 07 / 2012 - 8:29

¿Se ha puesto una denuncia contra El Conseller Castellano, como máximo responsable,  en la Fiscalía de Medio Ambiente?  creo que sería la única investigación de la que me fiaría…



Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.