Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Contra la duplicació del Bypass

La Plataforma No+Bypass, dins de la qual està la Intersindical Valenciana, presenta un manifest per demanar la paralització del projecte, en considerar-lo una amençada contra el territori

04 / 02 / 2022 | Intersindical

La Plataforma No+ByPass s’ha presentat públicament aquest dimecres 2 de febrer amb una roda de premsa a la delegació de govern de València per exigir la retirada del projecte de duplicació de la A-7 en el tram de 23 quilòmetres, des de Puçol fins a Riba-Roja de Túria.

El projecte de duplicació suposa una amenaça per al medi ambient. Contradiu les directrius europees d’avançar cap a la descarbonització, així com els objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda de 2030, aprovada per l’assemblea de Nacions Unides, i els compromisos de reducció d’emissions signats per l’Estat espanyol.

A més, el projecte, que duplica els carrils actuals, parteix de previsions incorrectes, ja que es va originar en els anys de la bambolla immobiliària en els quals hi havia una previsió de creixement continuat del trànsit que, en l’actualitat, ha minvat, d’acord amb les dades del ministeri.

D’altra banda, la duplicació del ByPass augmentaria el risc d’inundació en generar noves barreres per a l’aigua. Fet molt preocupant, donada la situació d’emergència climàtica en què ens trobem. Actualment patim un augment de fenòmens meteorològics extrems, amb una alternança constant entre fortes pluges i sequeres.

Les associacions veïnals de la zona afectada manifesten també la seua preocupació. L’ampliació de l’autovia eliminarà accessos i provocarà la desconnexió dels municipis a l’horta de València. A més a més i incrementarà la contaminació com a conseqüència de l’augment del trànsit.

Des de la Plataforma es demana al govern que estudie alternatives per a gestionar la capacitat de l’autovia amb menys impacte en les persones i el medi ambient. Entre les principals mesures que reivindiquen estan les següents:

-L’aposta política ferma pel transport públic amb increment de les freqüències de pas de metros i autobusos.

-La millora de les infraestructures verdes per a fer de la bicicleta un mitjà de transport habitual.

-Majors inversions en el tren de rodalies i mitja distància.

-La transferència de les mercaderies al ferrocarril, invertint en la millora de les infraestructures ja existents.

Associacions que formen part de la plataforma No+Bypass
Joventut pel Clima de València, Per l’Horta, Greenpeace, Acció Ecologista Agró, Ecologistes en Acció de València, Aliança per l’Emergència Climàtica de Paterna, l’Eliana i San Antonio de Benagéber, Aliança per l’Emergència Climàtica de València, Coordinadora per la protecció de les Moles, Intersindical Valenciana, Per l’Horta de la Safor, Plataforma + Horta-Formigó, Associació de Godella en Lluita, Associació de veïns de Museros, Associació Vecinal Urbanizaciones Cañada, Associació de Veïns de la Canyada, Associació Amics i Amigues de Vall de Flors (Bétera).

Si vols llegir el manifest complet, clica ací