Cada vegada més persones trien la bicicleta per anar a la feina. En el Dia Internacional d’Anar en Bicicleta al Treball volem reivindicar una manera de desplaçar-nos activa que, a més a més, és saludable, sostenible i eficient per a les treballadores i treballadors.
Anar en bici al treball no només ajuda a reduir la contaminació i el soroll a les nostres ciutats, també contribueix a fer espais urbans més humans i habitables, tot guanyant espai públic de qualitat. Moure’s activament en bici millora la nostra salut física i mental, i disminueix l’estrés generat pel tràfic. A més, davant l’augment dels costos del transport i de l’energia, la bicicleta és una alternativa econòmica i accessible.
Des d’Intersindical Valenciana defensem unes polítiques públiques que aposten per la mobilitat sostenible: més carrils bici segurs, aparcaments segurs als centres de treball, intermodalitat amb connexions amb el transport públic i mesures de conciliació que faciliten els desplaçaments actius.
Animem totes les persones treballadores a provar, encara que siga un dia, d’anar a la feina en bicicleta. Cada pedalada compta per construir un futur més just, saludable i respectuós amb la Terra.
Per una mobilitat sostenible, segura i inclusiva, al servei de les persones: vine a treballar en bici!