Mobilitat, ecologia i sostenibilitat

Intersindical dona suport a la “Plataforma per la ubicació racional i sostenible de les instal·lacions solars i eòliques al territori valencià”

La presentació pública de la plataforma es realitzarà el dissabte 15 de maig a les 12 hores a la plaça de la Mare de Déu a València.

14 / 05 / 2021 | Intersindical

Les plataformes cíviques per la ubicació racional i sostenible de les energies renovables reivindiquen un model de desenvolupament rural sostenible, digne i viable al País Valencià. Defensen les energies renovables però amb una ubicació racional i sostenible, que respecte els ecosistemes i la biodiversitat, les terres agrícoles, el paisatge i la vida de generacions futures.

Demanen que les instal·lacions es ubicaquen prop dels principals consumidors de l’energia que es pretén generar. Volen energies netes i renovables, amb un model sostenible i racional, que garantisca la participació ciutadana.

La coordinadora considera que el “Plan Nacional Integrado de Energía y Clima 2021-2030 (PNIEC)” i el “DECRET LLEI 14/2020, de 7 d’agost, del Consell de la GVA, han resultat ser ineficients per aconseguir part dels objectius ambientals i socials que la mateixa normativa s’havia marcat i que existisquen alternatives.

Per això, es demana una moratòria immediata del procés d’implantació d’instal·lacions industrials vinculades a les energies renovables en sòl no urbanitzable al territori valencià. Però tots aquells projectes i processos administratius que afecten altre tipus de sòl no estarien afectats per la moratòria, quedarien excloses les menudes instal·lacions per a l’autoconsum, per exemple.
Creuen que la moratòria permetrà la revisió i millora del decret llei 14/2020 del Consell, informar la població i les administracions locals, afavorirà la participació ciutadana. També permetrà escoltar les propostes de millora de les entitats, col·lectius i organitzacions ciutadanes, i analitzar amb profunditat i rigor els projectes presentats i els seus impactes reals. Tot això, és necessari i indispensable en una societat democràtica.

En l’acte de presentació pública es pretén donar a conéixer a la societat, a les administracions i als mitjans de comunicació, que volem una ubicació racional i sostenible i no un desordre especulatiu de les instal·lacions renovables. Participaran representants de les diferents plataformes cíviques, locals i comarcals, que demanen la ubicació racional i sostenible de les instal·lacions energètiques renovables, deixant clar que de cap manera estan en contra de les energies renovables i netes, que defensen. Demanen un pla coherent amb els principis inspiradors de la transició ecològica cap a la sostenibilitat.

Intersindical Valenciana dona suport i participarà l’acte públic de presentació de la plataforma per la ubicació racional i sostenible de les instal·lacions solars i eòliques al territori valencià, es realitzarà amb totes les mesures de protecció i distanciament necessaris enfront de la Covid-19, seguint normes anti-COVID reglamentaries, el dissabte 15 de maig a les 12 hores a la plaça de la Mare de Déu a València.

L’acte està organitzat per BOSC VIU, que hi ha col·laborat amb les diferents plataformes locals i comarcals.

Membres de la plataforma per la ubicació racional i sostenible de les energies renovables al territori valencià: les diferents plataformes territorials de Chiva, Terres dels Alforins, Monòver, Castalla, Villena, Requena, Chella, Viver, La Ribera, Ontinyent, Montcada i la Vall d’Aiora.

Donen suport: SVO, Intersindical Valenciana, Per l’horta, Perifèries, Plataforma per un Nou Model Energètic i Bosc Viu, que al seu torn, acull diferents col·lectius de tot el territori valencià.

Tico
15 / 05 / 2021 - 12:31

La sostenibilitat necessita coherència . Les plataformes energètiques deuen coherentment no ocupar el lloc del ecosistema